• smasheduptoy

hur förhålla mig till hans barn?

Jag är bonusmamma eller vad man nu kallar det åt en tjej på 3,5. Nu bor vi ihop, jag och hennes pappa men tidigare gjorde vi inte det. Hon bor hos oss varannan vecka. Vi fick en bra relation genom att jag var med dem då och då på olika saker, lät henne söka kontakt med mig och jag skojade och lekte med henne på ett enkelt sätt.

Sedan passade jag henne på lördagarna några timmar då han jobbar, så då fick liksom hon och jag en egen relation. Vi hittade på roliga saker, gick och fikade, bakade och allt möjligt annat. Nu när vi bor ihop är just bakandet "våran" grej och hon vill gärna göra det med mig. Ibland väljer hon pappan framför mig men lika ofta är det tvärtom. Oftast går det jättebra och vi umgås fortfarande på lördagarna utan pappan. Det är väldigt skönt att vi har en del egen tid, det har gjort att det är enklare för mig att säga till henne om saker eller att bestämma saker som hon inte vill. Och att hon accepterar det, och mig som en familjemedlem.

Hur har det gått med allting nu? Hoppas att det blir bra för er alla. Jag tyckte det var sjukt jobbigt i början, innan jag hittade min roll i familjen.

Svar på tråden hur förhålla mig till hans barn?