hur förhålla mig till hans barn?
Jag har för inte så länge sedan träffat mannen i mitt liv. Han har en dotter som är 4 år och som hittils har bott enbart hos sin mamma eftersom han och ex-sambon lever i olika länder. Nu ska flickan flytta till min pojkvän på heltid. Eftersom hela hans familj bor utanför Sverige har vi ingen här som kan hjälpa oss vid behov och kommer därför vara helt ensamma. Jag är 27, han är 28. Jag har inga barn men har absolut inga problem med att flickan ska flytta hit. Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska förhålla mig till henne, hur ska jag lära känna henne och hur mycket "extra-mamma" ska jag försöka vara? Är det någon som har haft en liknande situation som kan ge tips? Jag är rädd att mitt och min pojkväns förhållande kommer att dala eftersom vi inte känt varandra jättelänge och nu inte kommer få någon egentid alls att utveckla vår relation. Jag har full förståelse för att flickan är det viktigaste i hans liv och vill gärna vara en del av hennes liv också men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att det helt plötsligt kommer att gå från 100% ensamliv med min pojkvän till 100% barnfamilj utan någon i närheten som kan hjälpa till och avlasta då och då.