• doggy

Man behöver inte koka vattnet till ersättning!

Är det överhysteriskt att vara rädd om sitt barn ? Vad jag vet så har det hänt att kommunalt vatten oxå varit dåligt ?

• doggy

Men spädbarn är mycket känsligare än äldre barn o vuxna , fram för allt för tidigt födda barn

• doggy

Men spädbarn kan bli farligt sjuka av det o kan dessutom inte tala om hur dom mår !

• doggy

Bara fakta tyvärr ! Vill man chansa så får man det !

• doggy

Har vi alltid gjort annars är det ju meningslöst

• doggy

Kan finnas i pulvret oxå faktiskt o risken vill inte jag ta !
    Hur blandade dom ersättningen från början på sjukhuset då ?

• doggy

Nä men det finns en risk o därför rekommenderar företagen att det ska vara kokat vatten! Känns mycket bättre för mig som mamma att veta att jag minimerar den risken genom en så enkel sak som att koka vatten till min lilla bebis !

• doggy

Livsmedelsverket säger att man inte behöver koka men dom rekommenderar inte oss att låta bli att koka vattnet till bebisar ! Det är skillnad !

• doggy

Det är ju så :) vore ju hemskt om dom skulle rekommendera att inte koka vatten :)

• doggy

Jag har en vän vars 5 v bebis blev ruskigt magsjuk för nått år sen , låg på sjukhus över en månad för det gav sig inte o hon var jättedåligt , det kom aldrig fram varför hon fick det men hon hade inte kokat vatten o dom misstänkte att det var vattnet ! Sen kokar jag vatten åt min lilla ! Annars vet jag inte om jag skulle tänka så , eller jo jag skulle nog följa det som står på paketet ändå tror jag !

Svar på tråden Man behöver inte koka vattnet till ersättning!