• cocos87

Hur göra?

Jag skulle inte tro att det är bra för en sådan liten att vara borta från sitt hem så länge, när jag och mina barns pappa sa familjerätten att vid 3 år kan barnen bo växelvis och innan det ha ett tryggt hem och sen vara hos andra föräldern varannan helg

• cocos87

Visst, barn är olika men vissa saker utvecklar barn senare i livet så enkelt är det. Jag vet också barn som bott vv tidigare och därför ville jag INTE låta mina barn gå igenom detta, ofta märks effekten av det senare i livet!
    Så jag skulle absolut inte råda ts att låta pappan ta barnet, han är pappan och ska självklart ha rätt att träffa sitt barn men då får antingen ts åka till honom eller så får han åka till ts! Sen när barnet blir äldre så kan hen åka själv. Barnet kan ju inte ens prata, hur ska hen kunna berätta om något är fel eller inte känns ok?

• cocos87

Men det är just det jag menar! Mamman känner sitt barn och kan läsa av barnet medans pappan som ts förklarat aldrig varit speciellt intresserad! Därför tycker inte jag att man ska lämna en 6 månaders ensam så lång tid med honom! När han kan prata eller när pappan lärt känna sitt barns sätt att reagera på kan man ju fundera på saken på nytt och kanske låta barnet åka en hel vecka!

Svar på tråden Hur göra?