Hur göra?
Jag och pappan till mitt barn bor ca 50 mil ifrån varandra. Vi separerade nyligen och jag fick snabbt flytta tillbaka till min hemstad, han var med på det så ni inte tror något annat.
Vi la upp det så att han skulle komma upp hit och jag ibland ner så dom kan umgås. Men nu har han tvär vänt och vill komma hit och hämta våran dotter för att sedan ta henne till hans hemstad och vara där i en vecka. För mig känns det inte alls okej, våran dotter är bara 6 månader och har inte alls den relationen till sin pappa. Han har inte varit särskilt intresserad av henne, inte när vi bodde tillsammans iallafall.
Så nu står jag helt handfallen, i flera dagar nu har vi tjafsat fram och tillbaka om just det här. Jag tycker han kan komma hit över en helg eller fler dagar för att umgås med henne och senare i framtiden kan hon följa med honom, när hon blir äldre.
Igår sa han att har vi inte kommit överrens innan måndag så kontaktar han en advokat. Jag vet inte vad jag ska göra, är jag dum i huvudet som anser att det inte är rätt att han tar våran dotter i en hel vecka, dessutom över 50 mil ifrån mig? Vad gäller eller vad rekommenderar dom till såhär små barn?