Gravid efter att ha fått metotrexat
Jag fick sprutan för snart två månader sen efter operation. Jag har läst allt jag bara kan om cellgifterna och det jag egentligen fått fram är att ingen vet egentligen hur länge man behöver vänta innan gifter är ur kroppen. En läkare sa att dosen är så liten så den går ur kroppen på bara några dagar medans en annan säger att det tar ett år.
Tydligen hade forskning gjorts på 20 kvinnor som regelbundet innan graviditeten behandlats med cellgifterna för reumatism (Betydligt större doser än den lilla sprutan vi fick) och alla kvinnor hade en normal graviditet och barnen var frisk. När jag fick sprutan så hade jag bara läst på här på fl om "väntetiden" att bli gravid. Jag fick TJATA och övertyga (!) flera läkare och barnmorskor att jag faktiskt var tvungen att vänta med att bli gravid (tillslut letade en läkare upp information på fass)
Nu har jag precis haft min första mens efter utomkvedset och sprutan och vi har bestämt oss för att vi fortsätter försöker göra bebis denna månad! Det jag kan rekomendera dig att göra är att vänta tills HCG ligger på 0 innan ni försöker igen så du inte behöver oroa dig om du är gravid eller om det är graviditetsvävnad kvar och tex får en till spruta fast du kanske egentligen var gravid!