• Anonym (TS)

Han tar tramadol.

Vad ska jag göra?

Han tog tramadol för ett tag sen (mer än ett är sedan) och var samtidigt i någon depression men det tog så mycket på vårt förhållande (tre år nu). Nu har han fixat trama igen och jag vet inte vad jag ska göra. Orkar inte med det igen. Han sover hela dagarna och vi bor fan i en etta. Jag vet hur dåligt jag kommer att må och jag vet inte om det är värt. Jag vet att han mår dåligt nu angående problem i familjen men jag tycker att detta är världens sämsta sätt att ta sig igenom detta.

Jag funderar på att åka till en vän ett tag men jag vill inte att hon ska veta anledningen eftersom jag skäms.

Han tycker själv inte att tramdol är så farligt...men jag förstår inte varför han ska ta det över huvud taget.  

• Svar på tråden Han tar tramadol.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 15:47:58 följande:
    Föratt min kille har varit heroinist och han började sin bana med "lättare" smärtstillande som typ oxy(eller vad han kallar det), morfin mm. Han började också självmedicinera mot ångest, med smärtstillande tabletter och benso.  
    OCH?
    tramadol är fortfarande inget heroin.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (TS)

Det är så hemskt. Han mår dåligt och vill att jag ska stötta honom och inte vara så själviskt. Så han är bara arg på mig. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 16:04:41 följande:
    Men gud. Förstår du verkligen inte min poäng? Är du slö? 
    Jo, förstår din poäng exakt.
    Och det är därför jag rättar till dig, tramadol är inget heroin men bägge opiater.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 17:35:53 följande:
    Det förstår jag väl(varför jag skrev att de är "släkt" med varandra) men jag menar att det fortfarande är ett riskbeteende TS kille uppvisar 

Så nu kan du ta dina rättningar och gå och känna dig viktig nån annanstans 
    Men du vill göra en rödtråd till heroin i en tråd om tramadol, bara för det finns ett riskbeteende.
    Är det itne mer riktigt att prata om tramadol istället än för "skrämma"(Eller vad nu syftet var) som du gör med att Kalla subotex för syntetiskt heroin, vilket det inte är på nått sätt.

Som jag sa innan fentanyl är vad man kallar "syntetiskt heroin", alla opiater är halv/hel syntetiska.

Aldrig gillat när någon överdriver för chocka eller vad nu syftet är, håll till ämnet.
    Den som kan nått förstår ändå, och de som inte förstår förklarar man för.
    Fast än de flesta opiaterna/opioderna ombildas till morfin, så är dom på icke något sätt samma.
    Bara ta loperamid, som inte ens klarar ta sig över blod hjärnbarriären, till vanligt heroin som en jävel till att kliva över denna.
    Medan andra måste genomgå komplicerade metaboliseringar.
  • Petrol

Tramadol är ett riktigt helvete att sluta med och ett beroende jag hoppas din sambo klarar sig ifrån.

Är hen fortfarande deprimerad? Tramadol har nämligen inte bara smärtlindrande egenskaper utan det finns många som självmedicinerar exempelvis depresioner och ångestsymptom med det, och isåfall behöver din sambo nog hjälp att söka någon att prata med om de besvären.

• dimi

Tramadol är otroligt beroendeframkallande. Jag kan fortfarande "sakna" det och det har nästan gått 2år sedan jag använde de när jag var sjuk. Det är inte lätt att sluta med de tyvärr, så du behöver kanske bestämma dig för om du ska stötta honom och försöka få honom att sluta eller lämna honom. Bli arg hjälper egentligen inte, du mår bara dåligt av det.

Svar på tråden Han tar tramadol.