Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Han tar tramadol.

Vad ska jag göra?

Han tog tramadol för ett tag sen (mer än ett är sedan) och var samtidigt i någon depression men det tog så mycket på vårt förhållande (tre år nu). Nu har han fixat trama igen och jag vet inte vad jag ska göra. Orkar inte med det igen. Han sover hela dagarna och vi bor fan i en etta. Jag vet hur dåligt jag kommer att må och jag vet inte om det är värt. Jag vet att han mår dåligt nu angående problem i familjen men jag tycker att detta är världens sämsta sätt att ta sig igenom detta.

Jag funderar på att åka till en vän ett tag men jag vill inte att hon ska veta anledningen eftersom jag skäms.

Han tycker själv inte att tramdol är så farligt...men jag förstår inte varför han ska ta det över huvud taget.  

• Svar på tråden Han tar tramadol.
  • Anonym (TS)

Behöver verkligen hjälp/stöd. Är det någon som vet vad tramadol gör med en person? Han tar tydligen 4 i rad för att bli "hög" eller något. 

• Anonym (TS)

Jag ber verkligen att få någon att prata med...vill inte prata med någon av mina vänner om detta.

• Anonym (TS)

Det är det jag menar. Sist han tog detta så var det hemskt. Jag hade praktik då jag läste på universitetet. Varje gång jag kom hem låg han i sängen. Gjorde ingenting. Jag fick fixa allt. Jag var helt slut och mådde otroligt dåligt. Sen var han seg hela tiden och bara låg i sängen eller gick upp på nätterna för att umgås med någon kompis. Jag vill inte hamna där igen. 

Jag vet inte vad jag ska göra. Han blir bara sur och jag blir sur. Perfekt verkligen. Han säger att när jag mår dåligt så låter han mig vara som jag är. Men jag gråter och är lite allmänt nere. Jag tar inte piller som jag får tag i via någon knarklangare och ignorerar livet liksom.  

• Anonym (TS)

Det är så hemskt. Han mår dåligt och vill att jag ska stötta honom och inte vara så själviskt. Så han är bara arg på mig. 

• Anonym (TS)

Tack för alla svar. Han tog alltså tramadol för ett år sen rätt mycket men slutade eftersom jag ställde ett ultimatum. Nu har han ett stort problem i sitt liv och nu i veckan tog han tramadol (300mg) i två dagar sen satte han stopp. Jag tycker verkligen inte om det och vet inte hur jag ska reagera. Om det blir som innan så har jag sagt till honom att jag lämnar i alla fall. 

Svar på tråden Han tar tramadol.