Blir du pigg av kaffe?
En del upplever att de blir pigga av kaffe.
Själv har jag aldrig känt något sånt (dricker bara ett par koppar om år).
En del upplever att de blir pigga av kaffe.
Själv har jag aldrig känt något sånt (dricker bara ett par koppar om år).
Slutade med kaffe för 1,5 år sedan och om jag dricker något med koffein i i dagsläget går jag på högvarv. Blir som en duracell kanin, alldeles darrig och hög i kroppen. Detta gäller då allt med koffein i kaffe, te, cola till och med choklad på kvällen ger effekt.
Hahaha... Jag blir mindre trött! Men pigg skulle jag inte vilja säga... :-P
Inte längre. När jag började med kaffe blev jag pigg av det, använde det för att orka plugga sent. Numera dricker jag det bara för att det är gott. Blir oftast 1-2 koppar om dagen, skar ner rejält under graviditet och amning och sen har det blivit kvar på den nivån.
Blir pigg. Började inte dricka förrän runt 30, räckte med en mugg kl 18 så jobbade jag hela natten och var pigg till 07.00.
Nu är jag inte lika känslig men jag håller det på 1 kopp per dag och är den för stark så börjar jag babbla med turbofart (ännu mer än vanligt).
Annat: Normalt sett inte. Jag har t.ex. inga problem att hälla i mig några koppar innan läggdags och sedan gå till sängs och sova som en sten. Men ibland, om jag är riktigt supertrött, så där så jag knappt kan hålla ögonen öppna längre, kan det hända att jag känner mig lite, lite piggare. Men det är kanske placebo.
Japp ..inget kaffe efter sex
Ja, njea, nej.
Jag får huvudvärk när jag inte får mitt kaffe, huvudvärk tröttar ner. När jag sedan får kaffe så försvinner huvudvärken och jag blir piggare. Men jag blir inte piggare av kaffet i sig utan av att huvudvärken försvinner.
Jag kan ta en kopp kaffe på kvällen om jag vill bli avslappnad och kunna somna lättare, så jag vet inte om jag kan påstå att den har en uppiggande effekt på mig.
Så jag röstade, annat eftersom jag inte riktigt vet.
Ingen aning. Dricker inte kaffe.
Ja, här är en till som blir som en speedad duracelkanin av kaffe.
Jag blir inte pigg av kaffe, utan får världens magknip! Så jag dricker i stort sätt aldrig kaffe!
Det kan vara för ett antal olika anledningar man inte får energi av koffeinet i kaffe. Om du dricker kaffe vissa tder på dagen så blir nästan tröttare, koffeinet beroendet blir större och du behöver en större dos av det för att känna av det om du dricker kaffe vid vissa tider under dagen. denna video berättar jätte bra om det :