• La Lola

Blir du pigg av kaffe?

En del upplever att de blir pigga av kaffe.
    Själv har jag aldrig känt något sånt (dricker bara ett par koppar om år).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir du pigg av kaffe?
  • Mästaren

Nja, jag blir väldigt opigg om jag inte dricker det  

Men när jag inte har druckit kaffe på länge blir jag pigg av kaffe

• SilverEmma

Njae, dricker mest för att det är gott. Men jag har svårt att somna om jag dricker kaffe för sent numera.

• Momalicious

Inte direkt, känner mig inte piggare. Kan dock inte somna om jag dricker kaffe för sent.

• Jeff

Nej, men jag kravlar mig upp till en fungerande nivå med kaffe.

• M C

Jag blir speedad som en duracellkanin, hjärtat dunkar och om jag dricker efter kl 17 så somnar jag inte förrens framåt småtimmarna. Minst 5 timmars kaninhastighet på en kopp.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Mercurialis

Jag dricker inte kaffe själv men ett av mina minnen från min uppväxt har med mina föräldrars kaffedrickande att göra. Varje lördag och söndag eftermiddag gjorde de kaffe, satte sig i var sin fåtölj och småpratade eller läste ... och sedan somnade de, sittandes i var sin fåtölj Så jag har alltid haft svårt att förstå att kaffe skulle ha en uppiggande effekt. Men den kanske kommer senare.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Biffus

Det beror på.

När jag drack kaffe regelbundet blev jag dödstrött när jag inte drack det, och normal när jag hade druckit.
    När jag drack någon kopp då och då blev jag pigg.
    När jag inte drack kaffe (t.ex. nu) och jag tog en kopp kaffe blev jag skakig, kände hur det kröp i kroppen m.m. 

• Loojsen

Nä, får däremot huvudvärk. . Men om de är hjärnspöken eller ej vågar jag inte svara på.

• Eisa

Första halvan av dagen blir jag det. Utan kaffe vid 9-9.30 blir jag seg fram till lunch.

På eftermiddagarna och kvällarna känner jag mig inte piggare av kaffe utan dricker för att det är mysigt. Undviker helst att dricka på kvällarna dock för jag blir så kissnödig på nätterna då. 

• Eisa
    M C skrev 2012-07-08 09:44:28 följande:
    Jag blir speedad som en duracellkanin, hjärtat dunkar och om jag dricker efter kl 17 så somnar jag inte förrens framåt småtimmarna. Minst 5 timmars kaninhastighet på en kopp.

Jag har en kollega som är likadan. Koffeinet verkar påverka somliga väldigt kraftigt.
Svar på tråden Blir du pigg av kaffe?