Min dotter snart 6 smygmobbad?
Har du pratat med föräldrarna? Jag tycker att man aldrig kan tvinga någon att leka med någon annan men däremot ska man svara nej snält och är man flera som leker en sak och någon annan kommer och frågar tycker jag alla ska få vara med i den åldern. Däremot kan man få välja att vara hemma själv (och där ingår även syskon som ju måste få vara hemma) och därför tacka nej till sällskap.
Men jag hade absolut velat veta som förälder om mitt barn betedde sig så. Min 4-åring hade sagt åt grannkillen att han inte fick vara med ett gäng barn och leka och jag såg aldrig händelsen men grannens farmor (som var barnvakt då) hade sett det och berättat för grannen som pratade med mig dagen efter. Jag pratade då med min son som verkligen såg ut att vara tagen med fingrarna i syltburken, tokskyldig, och sen dess har det inte upprepats men däremot har jag försökt hålla mer koll ute när det barnet är i närheten så han inte får för sig några dumheter igen. Men det är ju svårt att ta tag i det om man inget vet.