Min dotter snart 6 smygmobbad?
Min dotter brukade leka med grannarna på andra sidanvägen. Det funkade jättebra men sedan några månader tillbaka känns det som att det ena grannbarnet "mobbar" (fast ändå inte mobbing) min dotter. Tex när hon var hos dem så kom dottern hem och sa lite besviket jag får inte dricka något. Då förklarade hon sedan att hon hade frågat efter vatten och grannbarnet hade sagt nej du får inte dricka här då får du gå hem och dricka isånfall.
Sen har det fortsatt så. Min dotter frågar varje dag grannungen om hon får leka med henne och nu känns det bara hjärtskärande varje gång jag hör det barnet svara med väldigt tyken ton - nej du får inte leka med mig. Och sen skrattar hon och sin bror. (brodern som är flera år äldre har också börjat tyka sig lite nu och tycker det är roligt att säga nej verkar det som.) Så nu efter ca 2månader med försök från min dotter att leka med flickan så sa jag till min dotter att inte fråga om hon får leka med henne. Hon "får ju aldrig leka" förklarade jag så när hon får leka så kan hon ju komma och fråga dig istället. Var det fel av mig? Min dotter blev arg på mig men verkade ändå fatta vad jag menade? hur gör man när det blir så? ska jag låta min dotter tjata o fråga? Eller ska jag säga till min dotter att inte gå dit? Hon får ju ändå ett rakt av nej.och då blir hon ledsen också hon har bara inte fattat att det finns folk som kan tycka illa om henne =(