Inlägg från: GreatMaffian |Visa alla inlägg
  • GreatMaffian

Har din katt några gulliga egenheter?

Vår katt Rune är väldigt speciell Hjärta

Kommer alltid när man ropar, ute eller inne spelar ingen roll..
    När han kommer hem så jamar han när han kommer in, han ger sig inte föränn jag svarar honom. Han vill helt enkelt veta vart JAG är.. Sen är han efter mig & gör allt för att få uppmärksamhet.. Hjälper inte det så klamrar han sig fast på mina ben (inga klor utdragna) Stannar jag då upp så drar han upp sina framben & vill komma upp i famnen, som ett litet barn)

Man kan göra i princip allt med honom utan att han blir sur, spinner i princip för lilla minsta uppmärksamhet han får..
    När man sitter i soffan & han vill kelas lite så tar han tassarna upp mot mina kinder & så trycker han in hela sitt ansikte mot mitt..

Om jag ligger i sängen & han brevid så får jag knappt gå därifrån.. Märker han att jag ska resa på mig så lägger han tassarna om mina ben haha

Nästan varje morgon när mannen ska köra iväg till jobbet så kan han stöta på Rune.. Gubben stannar till, drar ner vindrutan & säger- Gå hem med dig Rune, matte väntar på dig.. 5 min senare så är han hemma igen..

Dessutom är det HAN som bestämmer över våran 85 kg tunga Grand Danois hund Rolf.... Blir Rolf för mycket så naggar han Rolf i örat för att sedan börja tvätta honom, försöker Rolf dra bort huvudet så tar han tag i Rolf med tassarna & drar Rolfs huvud till sig, & sen börjar tvätta honom igen... Det e faktiskt väldigt gulligt att se..

Svar på tråden Har din katt några gulliga egenheter?