Har din katt några gulliga egenheter?
Har läst så många trådar och inlägg nu så jag är helt yr. Konstaterade att de flesta handlar om att man har div. bekymmer med sin katt eller tips och råd ang. nya katter o.s.v. Vilket såklart är jättebra för att få tips och råd av andra.
Men hittade ingen tråd vad det gäller deras gosiga och ibland märkliga sidor och egenheter som gör dem till de mysiga ullbollar som de är. Så hur är det, har din katt eller katter några mysiga o roliga speciella saker för sig som gör den helt egen? :)
Som min thelma här hemma. Hon börjar inte äta mat förräns man sagt varsegod. Säger man inget sitter hon och fånglor och väntar.
Likaså jamar o piper hon sällan för uppmärksamhet. Vill hon ha uppmärksamhet så går hon dit man är och lägger tassen emot benet, armen eller vad som är närmst för henne. Händer det ingen tar hon bort den och försöker igen. Har det inte hänt nåt efter tre fyra gånger dammar hon till en med tassen istället. :)
När man ligger i sängen o sover och hon tycker man ska vakna så drar hon svansen under näsan på en för då vet hon att man garanterat vaknar. Kittlas som satan och lagom skojjigt och vakna till men hellre det än som så många andra som lärt sig använda klorna för att väcka en. :P
Och så hennes egenhet som inte är lika mysig och rolig men ändå väldigt speciell på ett gulligt sätt. Hennes vattenskål, är vattnet för kallt eller för varmt så vänder hon upponer på hela rubbet. Sen blir hon förbannad över att det är vatten i halva köket så då skriker och fräser hon tills man torkar upp o ger henne nytt vatten. Har försökt med alla möjliga förebyggande åtgärder men inget funkar.. Det är bara lite vatten då o då så bryr mig inte nämnvärt.
Har dina katter några sådana här speciella saker för som kanske inte många andra har? :)