Bremerton skrev 2012-07-04 04:14:39 följande:
Haha, så sött. t är galt iritrand med vatten i halva köket men samtidigt är det sånt som gör dem så gulliga.
Det där med att sova är rätt mysigt med. Jag lägger mig i sängen och då kommer hon som en kanonkula och hoppar upp brevid. Gosar ner sig ordentligt i täcket. Lägger sig ner men inte för att sova utan hon ligger, ibland sitter o spanar ut. Sen när hon märker att jag somnat hoppar hon ner o lägger sig och sover i soffan. Har märkt flera gånger strax innan man somnat hur hon tittar på mig för att se om jag sover, tittar jag tillbaka eller rör mig sitter hon kvar, 5 min senar tittar hon igen. :) Husses egna lilla livvakt det där. :)
Haha, att hon följer med överallt låter nästan lite jobbigt ibland. Eller?
Pistagenötter? Va häftigt! Själv har jag lärt mig att hon mer än gärna käkar sockerkaka så det får hon en bit när det är fredagsmys hemma. Plus att hon blir skogstokig när flickvännen bakar sockerkaka. Då ska hon promt sitta på diskbänken och riktigt nonchalant titta på o konstant skrika för det aldrig blir färdigt.
Hon har även en förkärlek för isbergssallad och kavring. Något hon får ytterst sällan för hon fiser så överdjävligt efter att ha gottat sig med denna kost. :D
Är det dock riktigt kalas brukar hon få kanlbulle och pommac (något jag kommit på henne med att nalla både en och två gånger från bordet. Senast välte hon omkull glaset för det blev lättare att komma åt. Flickvännen röt till och katten kutade iväg. Ett par minuter senare kommr hon in i vardagsrummet, sätter sig på golvet vid bordet, vi sr hur hon börjar ladda för att hoppa upp. Hon hoppar upp o på en millisekund klipper hon en hel kanelbulle och löper iväg o gömmer sig i sin lilla "koja" i klätterträdet. :)Ja, detdär med vattnet är lite jobbigt ibland, men som du säger, det är juh sådana saker som gör dom så älskvärda
Och nej, det är inte alltid så skojj när hon springer i hasorna på mig. Framförallt inte när man är nyvaken och irrar in på toan och snubblar ihjäl sig på henne! Men hon är så söt så jag kan inte vara arg på henne
Jasså ? Vad gulligt ! Hon nattar dig juh
Min misse ligger kvar mer eller mindre hela natten ^^ Kan vakna av att hon vänder på sig så jag får svansen i ansiktet eller om hon sträcker ut sig så kan hon trycka upp en tass i kinden , muppkatt.
Isbergssallad ? Den var ny ! hahah , och pommac?! Vad gulligt! Hur går det med kolsyran?
Tjorvis brukar kunna nosa på kolsyrade drycker men tycker det är läskigt när det bubblar till på nosen ^^ Däremot gillar hon mjölk ! Hon får naturligtvis inte vanlig mjölk men eftersom jag dricker/äter laktosfritt så brukar hon få smaka min mjölk ibland, typ slicka ur frukostskålen osv, det älskar hon :) Och när det kommer till mjukmat då ska det vara bitar i sås, INTE gelé, det duger inte åt den lilla damen. Och såklart, den kokta broccolin! Det är också en favorit hon har. Har försökt ge henne köttfärs (både rå och tillagad) men det går inte hem, inte kyckling eller fisk heller :-S
Hon fyller förresten 1 år nu på lördag kom jag på ! Då måste jag köpa en ny leksak och lite extra gott godis