Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

Jag har också moderkakan i framvägg och har känt rörelser ett tag men tycker inte de blivit så mycket starkare, lite tydligare är de men fortfarande bara fladder.. Är i v 17 enligt rul (19 om man går efter senaste mensen...)

• Tigerkakan

Slemtorsk: jag förstår dig.. Själv tycker jag magen pendlar mellan kula och degmage... Men men.. Det kommer väl snart...

• Tigerkakan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-27 18:18:57 följande:
    utan kläder ser det bara ut som en stor klump.. men med "rätt kläder" dvs en bra bh och bra mammabyxor så ser jag faktiskt bebis-magad ut..

Det bästa är att min översta bilring har liksom sjunkit.. förr hade jag liksom "två magar" och en väldigt markerad midja där emellan..lite konstigt kanske men en midja är ju inte dumt även om den är stor *S* men det som jag stör mig på med min "ogravida" kropp är att direkt under bysten kommer en bilring liksom.. men nu är den borta och det gör ju att magen blir mer bebisgo....kan ju hoppas att den övre bilringen håller sig borta sen även efter förlossningen
    Ja utan kläder så ser jag mest ut att vara full i fis bara...
    Jag har inte två ringar så men jag har massa överskottshus nere på magen som jag hoppas fylls ut snart... Man får väl hoppas att man blir såpass smal efter fl så man kan lägga sig inger kniven och skära bort det lverflödiga... ;)
  • Tigerkakan
    viseversa skrev 2012-09-28 09:25:49 följande:
    Inga rörelser idag!! Buhu!! =(

Det kommer säkert.. Man måste ju inte känna varje dag såhär tidigt.. Vi är väl ungefär lika långt gånga och har moderkakan fram bägge två va? Jag är i v 17 och känner mest när jag sitter i lugn och ro och kan känna efter för det kan fortfarande vara ganska diffusa rörelser...
  • Tigerkakan

Noir: åh! Vad sugen jag blev på paj nu... Det får jag göra någon dag! Men idag får jag nöja mig med clementiner.. De är också ruskigt goda nu...

Hallondricka: hoppas det är en ofarlig blödning! Man kan ju blöda lite i början utan att det betyder mf.. Håller tummarna!

• Tigerkakan
    Ingrid 149 skrev 2012-09-30 20:18:32 följande:
    Lägger in en liten rapport om läget här hemma.
    I torsdags den 27/9 kl 09.02 tittade vår andra lille kille ut. Vi mår bra allihop och har just nu fullt upp med att få ihop sömn, amning och vardag.
    Gick under hela graviditeten upp 7 kg, och idag när jag ställde mig på vågen var alla dessa borta. Jag åt allt jag var sugen på. Sista tiden knaprade jag morötter varje dag. Så allt var inte onyttigt. ;)

Lycka till alla!!  
    Åh! Grattis!! Baby

• Tigerkakan

Brukar man göra glukosbelastning redan så tidigt? JAg skall göra min runt vecka 28 eftersom jag tvingat till mig extra kontroller för jag är rädd att föda ett stort barn igen...

Jag fick lyssna på hjärtljuden runt v 15-16 hos bm. Men det fick jag inte göra första gången, då fick jag vänta till efter rul..

Nu är jag i v 18 enligt rul (17+1), men enligt sista mensen är jag i v 20 (19+1).. Känns trist att göra om dessa två veckorna.. Men om en vecka går det ju framåt igen...

• Tigerkakan

Tack för svar! Då blev jag lite lugnare!
    Gjorde ingen med sonen vilket en vikarie jag hade sista veckorna var jättekonstigt eftersom vi trodde det var ett stort barn, blev tom ivägskickad på tul eftersom mitt sf-mått stack iväg.. Han vägde 4400g när han föddes.
    Denna gången har jag redan varit i kontakt med en läkare där jag skall föda och han tyckte jag skulle göra det inför tul denna gången för att veta hur det ligger till.. Vill ju gärna inte föda ett mycket större barn denna gång om man säger så...

• Tigerkakan

c89: Vad skönt att inte gå upp mer! Det mesta jag gick upp förra gången kom också sista veckorna, men det var bara vatten. Fötterna var som stockar, kunde knappt gå... Men det kissade man ju ut sen när bebisen var ute...
    Lycka till nu! Hoppas vi snart får se en liten bebisbild här i tråden... ;)

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.