Inlägg från: Tigerkakan |Visa alla inlägg
  • Tigerkakan

Vi som är överviktiga & gravida.

sophiie skrev 2012-11-12 21:35:08 följande:
    Här är det ok, väntar på fk besked gällande graviditetspenning. Kan man se detta på fk's hemsida/min sida?

Hur tänker ni gällande bb, åka hem direkt eller stanna en/två nätter?

Får man som omföderska stanna en natt eller två? Vi bor i Sthlm och ska föda på Huddinge :)))

Tyvärr kan,man inte se i förväg på hemsidan. Jag skickade mina papper fredag em och fick svar hem i brevlådan fredagen två veckor senare. Så det gick ju ganska fort.

Jag kommer nog stanna någon natt eller två beroende på hur det kommer gå.. Föder i Norge och är lite osäker på hur det brukar vara som omföderska, men de flesta verkar stanna ganska länge...
  • Tigerkakan
    Jenny8813 skrev 2012-11-13 09:12:31 följande:
    Eftersom jag fyller år ska jag frossa i ALLT jag känner för idag!

Grattis!!
  • Tigerkakan
    sophiie skrev 2012-11-15 17:37:14 följande:
    Ett megabakslag.

Fick avslag på min graviditetspenning. Tur att jag ska till bm imorgon, läkaren får sjukskriva mig senare..

Sååå arg, mycket på min arbetsgivare som inte anser att mina arbetsuppgifter efter omplaceringen är farliga..

Vad tråkigt!! Vad jobbar du med? Blev det avslag för att du blivit omplacerad?
  • Tigerkakan
    sophiie skrev 2012-11-15 18:37:25 följande:
    Tigerkakan, jobbar på anstalt med klientkontakt. Blev inte beviljad då det yttersta ansvaret ligger på min arbetsgivare. Förra graviditeten blev jag avstängd, nuvarande chefen bedömde annorlunda.. Arg som ett bi

Förstår att du är arg! Riskerna finns ju där ändå.. Synd att inte chefen varit mer samarbetsvillig! Man vill väl inte att sin personal kommer till jobbet och känner sig otrygg... Hoppas du kan bli sjukskriven istället! Om du inte överklagar...
  • Tigerkakan

Bräckehäxan: jag kände lite tidigare, bara fladder då.. Och det dröjde ett tag innan de blev tydligare, men det bror nog mycket på att jag har moderkakan fram denna gång...

• Tigerkakan
    Pudel skrev 2012-11-18 11:02:47 följande:
     Nu har vår dotter kommit, hon blev väldigt liten, men naggande god. Gravidmage och alla kg försvann på en vecka, plus lite till. 

Appropå nattkiss-diskussionen, det är väldigt skönt att slippa gå upp 6 gånger per natt och kissa nu. Skönt att kunna kissa mer än 2 ml också per gång.... :) 

Åh, grattis!!
  • Tigerkakan

Jag skall göra glukosbelastning på måndag. Jag hade bra värden hela förra graviditeten och har haft hittills även in denna. Men eftersom sonen vägde över 4 kilo så är det tydligen rutin här. Och eftersom jag är rädd för att nästa barn blir ännu större så kollar jag allt jag kan kolla...

Vi har heller inte köpt något ännu.. Har kvar lite neutrala kläder sen sist, har inte hittat alls mycket som jag gillat i affärerna nu.. Allt är ju blått eller rosa... Skittråkigt när man som vi, inte vill kolla upp könet innan...

• Tigerkakan

Är inne och läse men skriver sällan...

Vi vet inte heller kön. Tycker det är spännande att inte veta, även om jag är sjukt nyfiken...

Halsbrännan känner jag också igen.. Knaprar galive som godis ungefär... Haft så sen v 15 typ. Är i v 25 nu så kommer bli många paket till innan det är över...

• Tigerkakan

Jag tycker det är smidigt med samsovning om man ammar ofta på natten... Så därför blir det ev så här den här gången också... Men jag funderar starkt på att se om man hittar någon som är villig att ge sig på att sy ett nest. Denna gång har vi ju även en tvååring som gärna kommer ut under nattens gång och han är ju som en virvelvind vissa nätter... Så hur vi ska få plats fyra i sängen är för mig en gåta...

• Tigerkakan
    Nathalieeliasson skrev 2012-11-24 18:37:27 följande:
    Tigerkakan: vi blir oxå 4 i sängen. En vän tipsade om att barnen ligger skav fötters med en av föräldrarna bredvid sig.

Smart! Får hoppas sonen lugnat ner sig lite i sömnen tills dess bara... Men han verkar trivas fint med att trycka upp fötter och blöjrumpan i ansiktet på mig så han sover nog iaf gärna åt "fel håll"...
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.