Tess1990 skrev 2016-08-18 09:54:21 följande:
Oki, jobbigt! :(
Mest hört dåligt om de i förlossningssammanhang (vet av erfarenhet att dom funkar bra i abortsammamhang annars) jag vägrar de om dom erbjuder, men är ju svårt att veta och säga till om man inte vet eller litar på läkarnas bedömning
Jag fick värkstimulerande droppet oxytocin när jag hade haft värkar som kommit och gått hela tiden i 2 dygn och bara öppnat mig runt 3,5-4cm
Bara de var jävligt jobbigt och visst droppet drog igång ett smärtkaos men de var lättnad när de gav resultat
Hade du gått många dagar över tiden?
Ja, precis några dagar innan hade det cirkulerat en artikek på Facebook om en mamma och barn som hade blivit så dåliga av cytotek att dem nästan strök med. Vad jag förstår är det till för att öppna livmodern typ (kanske..) .
På den 3 dagen fick jag med värkstimulerande dropp och dem svepte hinnorna så att vattnet gick. Som du säger så drar värkarna igång ganska kraftigt då, efter kanske 4 timmar hade jag bara några sekunder mellan varje värk men hade inte öppnat mig något. Vårt barns hjärtljud dalade vid varje värktopp. Fick ryggmärgsbedövning så kände inte av värkarna på ett tag i alla fall. Framåt natten började hjärtljuden gå ner ännu mer på vår dotter och dippade rejält vid varje värk. Äntligen var det sedan skiftbyte och en vettig barnmorska fastslog att så här kunde vi inte fortsätta.
Jag hade inte gått över tiden. Var 10 dagar kvar till BF men dem tyckte att hon inte växte i den farten dem ville. Men hon hade ändå återhämt sig från -30% till -20% på bara några veckor.