Vi som är överviktiga & gravida.
Limaxxx skrev 2013-08-02 08:53:14 följande:
Det jag menar är att BM har en plikt att försöka skydda det oskyldiga barnet på samma vis som om mamman röker, dricker elller drogar. Man går inte bara upp i vikt, det kommer utav överätande eller för lite motion. Att ha probl med sköldkörteön påverkar givetvis, men du har själv ett ansvar. Ist för att gadda ihop er mot den sk elaka BM borde ni sticka till gymmet. Fetma är extremt hälsovådligt och Sverige kommer bli det nya Usa om folk fortsätter att dunka varandra i ryggen och sopa sina hälsoprobl under mattan. Sanningen gör ont, jag vet, men jag får rent ut sagt panik över alla de överviktiga föräldrar och barn jag möter i mitt yrke. Ni ger barnen en så dålig start i livet!
I grund och botten handlade det inte om att vi tyckte att den BM jag gick till var elak på något sätt. Hon pratade mycket om vikten och det var väntat, jag vet att jag väger för mycket. Men det var just det här med ansträngningen, att jag fick ta ut mig hur mycket som helst, ja, tänk, denna tjockisen går faktiskt på gym, när jag har tid att pausa i mitt godisätande då vill säga.... Jag hoppas att din sköldkörtel slutar fungera som den ska så får du se hur svårt det är att dels gå ner i vikt och att vara pigg.
Jag tänker anta att du aldrig har varit överviktig, det kan du helt enkelt inte ha varit efter att ha kommit med dem kommentarerna du gjort. Vad tycker du vi skulle gjort då? Oj, nu blev jag med barn, men jag är ju för tjock, ja vi får göra abort så inte folk ser ner på oss ännu mer. Den här tråden är till för OSS, som är överviktiga och gravida, vi vill gärna få stöd av varandra här, för det är tufft att leva med det här varje dag. Så spara oss dina äckliga kommentarer om att DU får panik av överviktiga föräldrar....