• Yarrow

Vi som är överviktiga & gravida.

slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-21 19:10:56 följande:
    alltså nu får ni ursäkta mig brudar.. jag har fruktansvärt sjuk och taskig humor.. men jag ser framför mig hur tanten kommer fram o lägger händerna på magen och säger tjockmolla och du bara totalt brister ut i en äkta "Lena Endre-gråt" med snor som sprutar och hulkande klämmer fram något i stil med att "Jaaag oooorkar inte längre *hulk hulk* jag vill inte vaaaara tjock *hulk hulk* rör inte vid mig det är så äckligt att någon tar i mig som är så tjock *hulk hulk*
    Ser tantens förskräckta min hur hon backar och sätter upp händerna för att skydda sig mot snoret som skvätter hahaha..

Ursäkta.. förlååååååt jättetaskig humor men vore det inte lite skoj att riktigt riktigt överdriva det hela..... sen en sisådär tio minuter senare helt coolt säga.."Ja men vaddå.. ääääh det var bara lite gravidhormoner....inget att bry sig om" och så sticka fram magen och fråga om hon vill känna... OCH om hon gör det så kör man hela programmet igen.....

*bli arg på mig om det var olämpligt....*
    Hahaha, det skulle nog fungera med fast det låter lite som en sketch. :D

Eller, så kan hon gå fram och klappa svärmor på magen och säga samma sak tillbaka... får hon känna hur kul det är :)

Jag har nog förresten blivit elak sen jag blev gravid, skäller ut folk hela tiden, specielt folk som jag inte känner. Folk som går före i kön, eller inte tar bort sin väska på en full vagn eller folk som röker i busskuren..
    Just det, var en tant som hade satt sig på handikapp-platsen och stötte sin kryckor mot platsen brevid.. SÅ kommer det på en annan äldre tant och hon gör ingen antydan på att ta bort kryckorna så jag frågar högt och tydligt::
    "Ursäkta men är dina kryckor också handikappade eller?"..
    Hahaha, och det jobbiga är att jag kan inte stoppa det heller. Det är som om mig sanna jag bara flyter ut ut min kropp och jag står vid sidan av och kollar på mig sälv när jag säger sånna här saker...
  • Yarrow

Åh, så skönt att jag inte är ensam med att bli elak av alla gravidhormoner. Igår snäste jag till på en tiggare som alltid står utanför vår affär och tigger pengar och kan uppenbarligen bara ett ord på svenska och det är just "pengar"
    Jag bara:
    "Men för faaaan, du står ju precis brevid en bankomat!!"
    Gah jag var så irriterad på honom, stackarn har det inte lätt så jag fick lite dåligt samvete men det gick över lagon tills jag gick ut ur affären igen och han stod där och sträckte fram handen till mig och sa "peeeeeegar"...

• Yarrow

Vi köpte faktiskt en liten overal, en hängslebyxa och en liten mösa på barnmarknaden i helgen. Kändes lite busigt att köpa något innan vecka 12 :D

• Yarrow
    AnitaAndersson skrev 2012-10-23 20:13:30 följande:

Kul! :) Jag var där och handlade för över 700 ;) men det blev mest åt våran tös på 5år. Men fyndade faktiskt ett pop set och ett villervalla set i retro färger som kommer bli bra på bebis :) Kul att fynda litegrann!
    Ja, vi var där rätt sent men det fanns fortfarande en del saker att fynda men vi är lite försiktiga fortfarande tror jag. Har nog inte sjunkit in än att vi ska ha en liten.
    Nästa gång marknaden är ska vi vara ute i lite mer god tid så man hinner sno åt sig lite fler godbitar :)
  • Yarrow
    AnitaAndersson skrev 2012-10-23 21:39:27 följande:

Den här marknaden va inte den bästa direkt för det e grymt trångt i de lokalerna. Vill tipsa om kvinnofolkhögskolan som har höst och vår, bättre med plats så det är lättare att handla. Även tussilago barnmarknad har i dalheimers hus till våren och dom har ännu större :) man fyndar grymt mycket!!! :D jag älskar ju second hand.
    Jag med, första barnet så jag har inte hittat till banrmarknaderna än :)
  • Yarrow

Idag var vi på ultraljud och fick se det lilla knyttet sprattla omkring där inne. Känns fortfarande helt overkligt att det kom upp en liten bebis på skärmen när hon tryckte den där grejen på min mage :) Höll på att börja gråta flera gånger.
    Blev flyttade en dag så går in i vecka 12 idag!

Så nu ska vi berätta för våra föräldrar äntligen!  :)

• Yarrow
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-24 12:41:14 följande:
    ååå så roligt.. förstår den där overklighetskänslan... med sonen så kände jag ju inget, hade inga symtom eller något. Ultraljudet var sååå spejsat att se honom där inne..

Denna gången har jag ju haft symtom utav bara...just det... men likväl.. vid varje ultraljud så känns det helt knasigt... och fortfarande..trots att lilla bus nyss kickade så jag nästan kunde ta tag i foten utanpå magen, så känns det inte verkligt..
    Antar att det kommer vara såhär tills bebisen kommer ut.. hehe

Åh vad sugenjag bev å att åka till gekås nu, kollade på deras mamakläder sist men då var jag bara i vecka 5 så det kändes lite tidigt. Haha. får nog åka dit snart igen :) Men det är nog helt livsfarligt :D

• Yarrow
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-24 13:02:05 följande:
    när jag var där sist i juli hade de bara skit vad gällande mammakläder... nu när jag åker dit tycker jag inte det är någon idé att köpa nåt haha... men kanske blir något fint till jul/nyår.. har fått order av sonen att jag måste köpa mig något fint tills dess
    Ja, det är vad jag har hört också. Jag kollade inte så nog asist men några basplagg ska man väl förhoppningsvist kunna hitta.
    Bebissaker däremot, herregud jag smäller av varje gång jag går in i den avdelningen. Har köpt en del presenter till mina småbarnsföräldrar-vänner där och varje gång har jag fått hålla mig från att inte köpa någottill oss själva och lägga undan. Hahaha
    Snigelkott skrev 2012-10-24 15:18:44 följande:
    Själv bor jag i Stockholm :| Inget Ullared för mig... Är något av en dröm att få åka dit och bunkra billiga varor (typ toarengöring, sånt tycker jag är kul...) men det lönar sig inte ett dyft om man bor i fel del av landet.
    Det brukar väl gå bussresor däruppe från också? :) Om inte annat så kan ni ju samla ihop ett gäng och köra bil ner, blir inte så fasligt dyr om ni typ inte kör en monstertruck :)

• Yarrow

Slemtorsk: Hade varit jättekul men jag är ingt trevligt sällskap i en buss. Haha. Är ordentligt åksjuk utan att vara gravid såjag ska nog inte utmana ödet :D

• Yarrow

Meeen guuuuuuuuud sluta skriv om alla goa saker, sitter och dregglar på tagentbordet!! Hahaha..

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.