Inlägg från: LillaHallonet |Visa alla inlägg
  • LillaHallonet

Sen jag plussade har jag gjort allt för att framhäva!! Nu i vecka 30 måste folk tro att jag stoppat en badboll under tröjan! :P så den får gärna lugna sig lite annars kommer jag behöva stöd hjul! :P

• LillaHallonet

25år. Bor med sambo och katt i Härnösand. Väntar första barnet och är i vecka 31 (eller i morgon slår det över till 31) BF 23/11 men hoppas att Lillen bara var liten vid RUL för dom flyttade oss tre veckor (första beräknade BF var 1/11) det får vi svar på på tisdag då vi ska på TUL.

• LillaHallonet

Det här med bristningar är sååå olika då det framförallt beror på hur kroppen hanterar hormon mängderna som man får när man blir gravid. Jag har fått EN liiiiten bristning. Men har ändå massor med bristningar på magen som kom när jag kom in i puberteten.

Så det är bara att tacka och ta emot! kommer ju något fint från det så jag skulle lätt ta alla bristningar i världen bara tiden gick lite fortare nu, hehe!

• LillaHallonet

Ligger och försöker sova går sådär.
    Ska på TUL i morgon klockan 10. Ska bli så kul att se våran lilla pojke igen!

• LillaHallonet

TUL klart. Ville inte flytta mig något men bebis mår prima och allt ser bra ut. Dock är han stor så vi ska tillbaka igen om två veckor och ta ställning till hur vi ska göra. För tidigare kommer han att få komma. Antigen med snitt eller igångsättning.

• LillaHallonet

Ettplustack, jag har alltid trott att han var liten vid första RUL. IOM att dom flyttade tillbaka mig 3(!)veckor. Får det inte att gå ihop med min alltid så regelbundna mens.

Är i dag i vecka 31. (utan flyttningen skulle jag varit i vecka 34.)

Idag visade måtten att han väger 2.1, vilket skulle stämma rätt bra in med vecka 34. Men dom flyttar mig inte iom att han inte räknas som så onormalt stor. (det förstod jag inte riktigt) men känns skönt att veta att det inte beror på något fel eller någon sjukdom, ( bekräftar ju också bara misstankarna om att jag är längre gången) utan att han bara mår gott där inne. (har ju själv bara gått upp 1kg och har ingen graviditets diabetes och äter rätt och riktigt)

Jag har därför alltid haft misstankar om att han bara var väldigt liten i början för att sen växa på sig!

Så nu ska vi tillbaka om två veckor och då får vi nog träffa läkare också och börja planera hur vi ska gå tillväga om det blir snitt eller om han håller sig inom rimliga ramar för vaginalt. Kommer iaf inte gå tiden ut. Vilket känns bra.

Lever på hoppet om den 1/11 som var första beräknade datumet och att han kommer ut normalstor på egentbevåg!

• LillaHallonet

Vi får små dunderklumpar! :D

Vi är ju i vecka 31 och bebis bör ligga på 1,6kg våran låg på 2,1kg!

Haha gravid hjärnan går över till amningshjärna sen så det håller i sig ett bra tag

• LillaHallonet

Någon här som använder instagram? Jag surfar ju bara via mobilen eller surfplattan och det går inte att få in bilder från någon av dom. Känns som hundra år sen man delade med sig av bilder och vill ju visa min kanonkula haha.

Vill ni som kanske har och vill adda mig så heter jag Kindus

• LillaHallonet

I början kände jag att det rullade på rätt kvickt sen blev vi flyttade tre veckor bakåt och från då började veckorna sega fram. För mig hade jag ju redan gjort din veckorna och det gick inte alls ihop

Nu i vecka 32 och med fakta på bordet att Lillen kommer att komma innan bf som är 23/11 så börjar jag känna mig stressad. Spjälsängen är inte monterad, jag måste sy om "inredningen" till vaggan, vi har kläder kvar att tvätta, spjälsängkläder att köpa och lite andra små prylar. HJÄLP var tog tiden vägen? Haha.

Sen ligger ju bebis precis som han ska huvud neråt och ansiktet inåt, han gräver och gräver som värsta grävlingen och det känns som att mitt underliv snart delar på sig haha. Sen har jag börjat få rätt mycket sammandragningar också inte så onda men har inte haft en enda tidigare så det är rätt obehagligt, men så klart fullt naturligt.

• LillaHallonet

Tigerkakan; så har du något att pilla på med iaf.

Kändes som att tiden stod still innan man var "ifatt" igen. Men du har ju som du säger lite att stå i så du kommer bog inget märka.

• LillaHallonet

Våran lilla pojke ska (har?) få(tt) namnet Albin.
    ALBIN Eugène Jerker.
    Eugène - släktnamn från min pappas sida Jerker - sambons lillebror hette det och han gick hastigt bort när han var 5år och min sambo var med om hela händelsen och såklart saknas han honom.

Albin är ett namn vi inte tänkt något alls på tills det en dag bara sa plopp så fanns det där för båda och det kändes så rätt. Får se om det håller sig kvar när man ser honom.

Hade det varit en tjej (eller om dom nu har fel om bebis kön) så blir det en Elvira.

Hade min brorsdotter på två fått bestämma så hade bebis fortsatt fått heta "Be" som i bebis. säger man till henne, vad har faster i magen? Så tittar hon nära kramar på den och klappar. Så säger man. Ska han heta Albin? Jaa säger hon då. Tätt följt av, "de Be" så pekar hon på magen.

• LillaHallonet

Jag tänkte också på det virseversa. Du gjorde ju dit RUL i tidigaste laget. Brukar väl göras kring v19-20?

Prata med din bm om dina tankar och din oro, tror säkert det skulle kunna ordnas ett till ul speciellt om du upplevde att hon inte kollade så noga.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.