Inlägg från: LillaHallonet |Visa alla inlägg
  • LillaHallonet

Vi som är överviktiga & gravida.

Här har vi en till tjockis som har en deal med BM att jag inte vill veta startviken utan hon får säga hur mycket det går uppåt men inte vad jag startade på. Min vikt är något som får mig att må dåligt därför vill jag kunna njuta av graviditeten och ta itu med vikten efter bebis kommit.

Hade innan graviditeten startat en vikt nedgång med pulverdiet 2veckor för att rensa kroppen på skit. Gick bra och kände mig lättare sen övergick jag till LCHF. Kände hur kläderna började sitta lösare och mådde så bra.

Mitt upp i allt så kom ett plus på stickan och vi kunde inte vara lyckligare. Med tanke på 4års kämpande med mitt ex var jag säker på att jag inte kunde pga min vikt. Resonerade så som att om jag går ner i vikt så kunde jag och min nya sambo genomgå undersökningar för att se om det var fel på mig. Men nu behövdes inte det!

Är i vecka 24 och vågen har visat +/- 0. Bebis växer som den ska och mår prima. Likaså jag. Förutom fogarna. Äter frukost, mellis(

• LillaHallonet
    a239s skrev 2012-07-31 10:47:25 följande:
    Hej alla! 

Jag har inte vägt mig på länge.. men sist vägde jag kring 120 kg. Har under en 5 års period gått från 80 -120 kg. Har problem med ämnesomsättningen och äter därför Levaxin. Sedan har jag på senaste år vart duktig på att unna mig något gott. Men nu vill vi ha barn så nu är det slut på med "goda". Skulle helst vilja komma ner till 90-100 kg.. Innan jag blir gravid.

Min man har kommit i mig för första gången nu! .... min fråga blir. Hur länge tog det innan ni blev gravid? 
    Jag fick min mens idag och han kom i mig för ca 3 dagar sedan. Betyder det att jag inte är gravid eller går det inte att veta förän nästa mens?

Sedan undrar jag hur det kommer sig att vissa går ner i vikt när ni blir gravida?! tips mottages :) 
    Kan försöka svara på några av dina funderingar.

Du är förmodligen inte gravid nu. Om din mens kom idag och han kom i dig för tre dagar sen så hade din Ägglossning redan ägt rum. På det igen nästa gång.

För mig och min sambo tog det sig på första försöket.
    Jag hade strax innan det bestämt mig för att gå ner i vikt för att kunna bli gravid. (hade nämligen inbillat mig om att jag inte kunde det då jag och mitt ex försökt i fyra år utan resultat, men hade visseligen inte heller undersökt oss för att kolla var felet låg utan skyllde det bara rent av på min övervikt) Åt efter en pulver diet i 2 veckor för att kicka igång och rensa kroppen på skit sen började jag äta efter LCHF. hann med det i ca 1månad sen slutade vi med skydd och då blev jag gravid på första ägglossningen.

När det kommer till viktnedgång under graviditet så kan  det vara så att  men kan kräks mycket under första tiden och på så sätt går man ner.
    Eller som i mitt fall är i vecka 24 och har inte gått upp ett KG men ändå växer bebis som den ska. Så man skulle kunna se det som en "viktnedgång" med tanke på att bebis med tillbehör väger endel.

Har helt enkelt tänkt på vad jag stoppar i mig utan att för den saken skull "svälta" Äter tre stadiga mål och ett par mellanmål där mellan. Men det är nyttigare mat än innan och inte lika mycket godsaker.

Lycka till med bebis verkstan och allt det andra.
    Tänk på att det kan ta tid, så tappa inte hoppet om det inte tar sig på dom första försöken. {#emotions_dlg.flower}
    BF 23/11
  • LillaHallonet

Här är förövrigt min mage i vecka 23 (vecka 24 idag). Hjärta

Och här är bild på vårat lilla hallon.

Gjort i vecka 16, första UL. Blev då tillbaka flyttad 3 veckor för vi trodde att vi var i vecka 19.

I vecka 19 gjordes ett till UL och då fick vi veta att vet är en liten pojke vi väntar och så fick vi denna söta bild där han ligger och suger på tummen! Hjärta

BF 23/11
  • LillaHallonet
    Gunge skrev 2012-07-31 11:48:03 följande:
    Lite i senaste laget kanske men hoppas ändå in här. Jag är på BF+6 och skulle haft min lille kille i onsdags men han verkar inte ha bråttom direkt :S Vägde 92 kg till mina 162 cm vid inskrivningen och har gått upp 7 kg så de känns skönt att de inte blivit mer. Har haft bra värden under hela graviditeten men mått rätt kasst :S Här är min magbild från vecka 30 :D

Vilken härlig mage! Skönt att snart ha honom här! Hoppas du säger till oss när han kommer.
    BF 23/11
  • LillaHallonet

Whoeix, jag var gravid i vecka 10 när jag bara för att kolla för skoj skull gjorde ett gravtest som visade positivt. Enda symtom jag hade var trött som tusan och ytterst svaga "mens" smärtor fram till vecka 14ca är idag i vecka 25 och symtom som man läser brukar vara vanliga i början kommer nu för mig. Illamående, trött, ömma bröst osv osv. Och med bebis är allt som det sak. håller tummarna för dig!

• LillaHallonet

Ring du och nog tror jag du får komma och kolla om du berättar om din oro och tidigare erfarenheter. lycka till.

• LillaHallonet

Jag kände mig jätte extra tjock innan jag plussade. Plussade ju sent skyllde den uteblivna mensen på flytt-stress och sömnbrist.
    Jag har alltid haft en tendens till att kunna dra in magen så pass mycket att jag ändå sett rätt mindre ut (ni vet så som man gör framför spegeln ibland och sen släpper ut typ när man testar kläder) men det gick banne mig inte! Var jättedepp eftersom att jag börjat äta rätt och röra på mig.
    Sen kom ju förklaringen.

Ang hänget så hänger det väl lite än men har stramats upp lite är ju ett tag kvar för mig som är i vecka 25 att växa så längre upp lär det ju gå, det enda jag har "ångest" över är hur det kommer se ut när bebis kommer ut och allt trillar ner igen, kommer väl gå till knäna!!

• LillaHallonet

Ta med en citron att suga på samtidigt som du dricker det söt sliskiga. Eller be dom pressa ner den i blandningen. Går mycket bättre då

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.