a239s skrev 2012-07-31 10:47:25 följande:
Hej alla!
Jag har inte vägt mig på länge.. men sist vägde jag kring 120 kg. Har under en 5 års period gått från 80 -120 kg. Har problem med ämnesomsättningen och äter därför Levaxin. Sedan har jag på senaste år vart duktig på att unna mig något gott. Men nu vill vi ha barn så nu är det slut på med "goda". Skulle helst vilja komma ner till 90-100 kg.. Innan jag blir gravid.
Min man har kommit i mig för första gången nu! .... min fråga blir. Hur länge tog det innan ni blev gravid?
Jag fick min mens idag och han kom i mig för ca 3 dagar sedan. Betyder det att jag inte är gravid eller går det inte att veta förän nästa mens?
Sedan undrar jag hur det kommer sig att vissa går ner i vikt när ni blir gravida?! tips mottages :)
Kan försöka svara på några av dina funderingar.
Du är förmodligen inte gravid nu. Om din mens kom idag och han kom i dig för tre dagar sen så hade din Ägglossning redan ägt rum. På det igen nästa gång.
För mig och min sambo tog det sig på första försöket.
Jag hade strax innan det bestämt mig för att gå ner i vikt för att kunna bli gravid. (hade nämligen inbillat mig om att jag inte kunde det då jag och mitt ex försökt i fyra år utan resultat, men hade visseligen inte heller undersökt oss för att kolla var felet låg utan skyllde det bara rent av på min övervikt) Åt efter en pulver diet i 2 veckor för att kicka igång och rensa kroppen på skit sen började jag äta efter LCHF. hann med det i ca 1månad sen slutade vi med skydd och då blev jag gravid på första ägglossningen.
När det kommer till viktnedgång under graviditet så kan det vara så att men kan kräks mycket under första tiden och på så sätt går man ner.
Eller som i mitt fall är i vecka 24 och har inte gått upp ett KG men ändå växer bebis som den ska. Så man skulle kunna se det som en "viktnedgång" med tanke på att bebis med tillbehör väger endel.
Har helt enkelt tänkt på vad jag stoppar i mig utan att för den saken skull "svälta" Äter tre stadiga mål och ett par mellanmål där mellan. Men det är nyttigare mat än innan och inte lika mycket godsaker.
Lycka till med bebis verkstan och allt det andra.
Tänk på att det kan ta tid, så tappa inte hoppet om det inte tar sig på dom första försöken.