• blåbär02

Vi som är överviktiga & gravida.

Den 17 juni fick vi efter två år av försök ett plus!
    Känns helt fantastiskt! Går in i v 10 imorgon.

Jag väger 117kg, vilket jag vet inte är det mest optimala när man är gravid.
    Finns det fler överviktiga kvinnor där ute som är gravida,
    eller någon som har solskenshistorier att dela med sig av när man är lite orolig
    för komplikationer? Kanske vi kan följas åt? =)

Vad väger ni?
    Vilken vecka är ni i?         

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-13 17:09

c89, Kalmar - BF 5/10-2012 Första barnet, 110kg Längd 170cm, 23år
    Mira M Stockholm - BF 29/11-2012 Första barnet 111kg
    Ampellilja, Bodafors -BF 9/12-2012 andra barnet 127kg 168cm, 23år
    Mysanpysan86, Västerås - BF 15-12-12, första barnet >110kg 172 cm, 26år
    Kesi, Sundsvall- BF 18/12 (Första barnet) 105 kg 167 cm , 23 år
    Gumman2011 - Halmstad BF 20/12-12 (första efterlängtade barnet)
    Perpen, Halmstad - BF 8/1-2013 Första barnet, 121 kg
    Slemtorsk i din bralla 39 år, Vårgårda- BF 9/1-2013 andra barnet, 96 kg Längd 165cm
    AnitaAndersson, Göteborg - BF 16/1-2013 andra barnet, 126kg
    sophiie, Stockholm BF 28/1-2013, tredje barnet, 101 kg
    norskan, Nödinge - BF 3/2-2013 första barnet, 93 kg Längd 168 cm, 23 år
    blåbär02, Härnösand - BF 5/2-13 första barnet 113kg
    flodda, Stockholm -BF 5/2-2013 andra barnet 107kg Längd 177 cm 24 år
    Tigerkakan, norra Bohuslän, bf 9/3, andra barnet, 98 kg Längd 176cm
    viseversa, Stockholm-BF 10/3-2013 fjärde barnet, en flicka=). Vikt...Tjockis Längd 174cm
    Thesss, Helsingborg - BF 16/3-2013 andra barnet
    Snofla76, Oxelösund--BF 9/4-2013 andra barnet, 100 kg
    UllTussen, Linköping - BF 14/4 2013, första barnet, 125kg
    Jenma24, Örebro - BF 19/4-2013 andra barnet 95 kg

Sara1979, Småland - BF 20/4-2013 andra barnet, 113kg

Nathalieeliasson, Dalsland, BF 27/4 andra barnet, 92.

Bräckehäxan, Halland, BF 8/5 andra barnet. 109kg
    PetulaK, Dalarna - BF 17/5-13, andra barnet 137 kg
    Duxphilip, Gävle, BF 17/6-2013, första barnet, Vikt, 109.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-21 16:10
    CookieKaka, BF 7-3 2013. Första barnet. 73kilo - 152cm. 31 år
  • Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.
  • Hs78

Fin bild, mitt tips inför förlossning är att få i dig vätska med socker jag fick bara vatten så när det va över hade jag ingen energi kvar piggnade till först när jag fick ett glas yoghurt, jag är som nämnt väldigt överviktig och hade inte fått röra mig särskilt mycket i slutet av grav, så kondis Noll, så fixar jag fixar alla;)

• Sagolina

Usch ha blivit så dålig på att äta middag då jag är ensam hemma på kvällarna... Idag blev det ett glas saft och 2kex när jag hade kommit hem. Inte särskillt bra...
    Skall värma några piroger och koka te tills min sambo kommer hem, så kanske jag klarar natten sen.

Jag är hungrig hela tiden från frukost fram till tidig kväll (men håller mig nog till mina bestämda måltider, inget extra ännu!), men sen 17-18 tiden försvinner alla hungerskänslor och jag har inget behov av att äta mera. Någon annan som har liknande?  

Vilar liten i magen<3 BF 10/2
  • Johlin

Ååååh, vad fin du är :) sån där mage vill jag också få! Du ser inte ut att vara så värst överviktig, kul för dig Skrattande

• Tigerkakan

Sagolina: Jag är hungrig jämnt känns det som...
    Nu när jag äter postafen innan läggdags är jag hungrig på morgonen och inte bara "måste äta något så jag inte spyr"hungrig... Sen måste jag äta något varannan-var tredje timme tills jag går och lägger mig. Annars mår jag illa direkt... Men försöker undvika onyttigt så långt det går, även om jag inte har några förbud.. Försöker välja frukt eller macka istället för en chokladkaka liksom...

• c89
    Hs78 skrev 2012-07-24 18:09:28 följande:
    Fin bild, mitt tips inför förlossning är att få i dig vätska med socker jag fick bara vatten så när det va över hade jag ingen energi kvar piggnade till först när jag fick ett glas yoghurt, jag är som nämnt väldigt överviktig och hade inte fått röra mig särskilt mycket i slutet av grav, så kondis Noll, så fixar jag fixar alla;)
    Tack så jättemycket för alla fina kommentarer! Jag är stor, men har också mest fett i bröst och rumpa så att proportionerna lurar ögat lite Flört

Okej, det låter betryggande. Nu är det förvisso lite mer än 10 veckor kvar till BF, men funderingarna börjar ju komma nu, om det verkligen är så tungt som alla säger bara för att man är överviktig. Det är väl egentligen enda orosmomentet jag känner nu.

Håller med många andra på tidigare sidor i tråden om att det ändå blir dags för en viktnedgång efter att bebis kommit. Började faktiskt precis med lchf för andra gången två veckor innan jag blev gravid, men har kräkts till vecka 22 och lchf-kosten har helt enkelt inte fungerat under graviditeten, men är sugen på att hoppa på det, eller något mellanting åt GI-hållet efteråt också.
    Även om jag själv mår bra just nu och själv inte mår dåligt psykiskt av att vara tjock så vill jag ändå känna att jag verkligen orkar leka med mitt barn och hålla igång som alla som är slankare Glad Känns som en bra motivation också när man gör det för barnets skull, då kan jag nog hålla mig till det, annars har jag inte så bra självdisciplin Flört
  • Johlin
    c89 skrev 2012-07-24 19:43:14 följande:
    Tack så jättemycket för alla fina kommentarer! Jag är stor, men har också mest fett i bröst och rumpa så att proportionerna lurar ögat lite Flört
    Gött! Skrattande

Min övervikt är jämnt fördelad över hela kroppen så jag ser mest ut som ett stadigt köttpaket med massa bucklor (fettvalkar). Asså mitt ryggfett är inget skämt, skulle kunna ruva ägg i mina veck.

Funderar på att tatuera in "I used to be fat" i ett av fettvecken på ryggen. Jag vill egentligen inte ha några tatueringar men denna skulle vara okej eftersom den bara skulle synas om jag blev smal så jag tänker att det blir som omvänd psykologi. Eftersom jag inte vill ha någon tatuering så kommer jag då inte vilja bli smal och då kommer jag bli smal bara för att jag inte vill det. Skrattande hänger ni med hur jag menar?
  • Längtanefterenliten

Här är en till tjockis! Väntar första barnet och är i v 20+3. Har tre missfall bakom mig och blir gravid superlätt!!

Denna gång tog det sig på första försöket. Väger nu 94-95 kg och är 166 cm lång. Mår EXTREMT dåligt över min vikt och hur jag ser ut. Strax innan jul så gick jag ner till 79 kg. sen gick jag upp och jag tror jag låg på 87 kg innan jag blev gravid. 

Fyfan vad äcklad man känner sig över sig själv. Blir ju inte direkt bättre av att man äter som en gris..sugen på mat hela tiden och godis ska vi inte ens prata om....

Min största rädsla är att jag när lillan kommit ut (ja det är en flicka=)) kommer att fastna på 90-100 kg och vara för lat för att gå ner i vikt...

Har typ lyckats att gå ned i vikt 2 gånger av 200 så det är inte ofta jag har gått hela vägen så att säga. 

Hoppas jag får vara med här och få lite stöd!!!

Här kommer en bild på magen idag (tagen på kvällen!!) v 21 (20+3) och sedan en bild tagen för några dagar sedan i liggande läge. Står era magar också upp sådär å¨morgonen?:O

• blåbär02
    Längtanefterneliten:
    Vilken fin magen du ha! =) längtar tills min ser ut sådär.
    Hoppas att det går hela vägen för dig denna gång, tre missfall låter inte kul.

Jag är orolig varje dag, men det ska gå bra, så är det bara!

Tack för att du delar med dig! {#emotions_dlg.flower}    
  • c89
    Längtanefterenliten skrev 2012-07-24 23:04:32 följande:
    Här är en till tjockis! Väntar första barnet och är i v 20+3. Har tre missfall bakom mig och blir gravid superlätt!!

Denna gång tog det sig på första försöket. Väger nu 94-95 kg och är 166 cm lång. Mår EXTREMT dåligt över min vikt och hur jag ser ut. Strax innan jul så gick jag ner till 79 kg. sen gick jag upp och jag tror jag låg på 87 kg innan jag blev gravid. 

Fyfan vad äcklad man känner sig över sig själv. Blir ju inte direkt bättre av att man äter som en gris..sugen på mat hela tiden och godis ska vi inte ens prata om....

Min största rädsla är att jag när lillan kommit ut (ja det är en flicka=)) kommer att fastna på 90-100 kg och vara för lat för att gå ner i vikt...

Har typ lyckats att gå ned i vikt 2 gånger av 200 så det är inte ofta jag har gått hela vägen så att säga. 

Hoppas jag får vara med här och få lite stöd!!!

Här kommer en bild på magen idag (tagen på kvällen!!) v 21 (20+3) och sedan en bild tagen för några dagar sedan i liggande läge. Står era magar också upp sådär å¨morgonen?:O

Åh, tråkigt att du känner så! Hur är din partner? Också stor eller är han normalviktig? Annars kanske ni kunde sporra varandra efter graviditeten och båda använda barnet som motivation? 

För min del är det lite svårt då min sambo är pinnsmal och kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett gram medan jag lägger på mig av samma sak Tungan ute Förvisso tycker han att jag är vacker som jag är och det betyder såklart mycket. Är säker på att din partner känner likadant för dig! 

Har du provat lchf då? Jag körde i två veckor och gick ner 6kg på den tiden, men led av en otrolig huvudvärk som inte släppte för att jag slutade lite för tvärt med kolhydraterna.
    Tog ett uppehåll och började sedan trappa ner på kolhydraterna och hade kört strikt i en vecka och gått ner 3kg då jag fick plusset. Kommer helt klart återuppta det efter graviditeten igen eftersom att man ju trots allt får äta sig mätt och ändå gå ner i vikt Glad
    Idag säljer ju de flesta stormarknader färdigt lchf-bröd och så finns ju lchf-pasta och så också vilket underlättar när man saknar kolhydraterna Flört
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.