Schysst mot bonus?
Skulle du skaffa tatueringar med endast de biologiska barnens namn? En bonus, två biologiska barn, alltså två tatueringar. Är det taskigt mot bonusen? Bonusen är 7 år och bor heltid hos bio och styvföräldern (med tatuering)
Skulle du skaffa tatueringar med endast de biologiska barnens namn? En bonus, två biologiska barn, alltså två tatueringar. Är det taskigt mot bonusen? Bonusen är 7 år och bor heltid hos bio och styvföräldern (med tatuering)
Taskigt och taskigt, varför ska inte en förälder kunna tatuera sina biologiska barns namn bara för att det finns en bonus med i bilden? Jag tycker inte att det är något fel med det.
Nä det tycker jag inte är taskigt. Bonusbarnet finns kanske inte där för alltid. Om den föräldern som är mamma/pappa till alla tre bara tatuerade två av barnens an hade det var taskigt.
Det beror väl på vilket förhållande man har? Jag planerar själv en tatuering med både bio och bonus namn, men då står jag o bonus varandra väldigt nära, jag ser henne som min dotter o hon mig som förälder. Det hade kännts som om jag uteslöt det ena av MINA barn om jag inte hade båda namnen. En vän till mig däremot har gjort en tatuering med namn på sina biobarn, lite blommor o blad, där en av blommorna står för bonusen. De har nära kontakt men mer som en vuxen "kompis". Där hade det blivit fel om alla namn stått med istället, eftersom de inte har en förälder/barn relation... Inget är rätt eller fel.. Beror helt på ERT förhållande..
Tycker inte det är taskigt.
Skulle aldrig tatuera in min sambos namn och inte heller bonusarnas. Hade jag fått barn hade jag kunnat tatuera in det namnet.
En tatuering är permanent, likaså blodsband, hur underbart förhållande man än har med man/sambo/bonusar är det inte permanent på samma sätt och hur bra man än har det kan allt hända.
Sätt dig sen i mammans sits, hur hade man själv känt om en annan vuxen utan föräldrar-anknytning tatuerade in sitt barn namn. Jag hade inte gillat det!
[quote-nick]annniel skrev 2012-07-02 21:59:18 följande:[/quote-nick]
Gahh! Skrev ett superlångt svar ju... Som försvann när jag mixtrade med "quite" Ok. Var det bonuspappan ifråga son funderar på tatuering?? Och bonusbarnet bor heltid med honom och mamman? Har han tagit en papparoll så ja, jag kan tycka att det är ett utestängande. Dock tycker jag att bonus inte behöver bli lika mkt uppmärksammad i tatueringen som biobarnen.
Om du inte har en väldigt stark och bra relation till bonusbarnet tycker jag inte du ska göra det. Och absolut inte bara för att vara snäll.
Tatuera in dina egna barns namn och skulle det sen visa sig att du får en jätte bra (nästan mamma-barn) relation till bonusen kan du alltid tatuera namnet då.
Skulle min svärfar få för sig att tatuera in våra namn hade jag blivit väldigt upprörd eftersom vi inte har den bästa relationen. Jag har accepterat honom som mammas man men aldrig sett han som min far. Och då har han ändå varit i mitt liv i över halva mitt liv (är 23 år)
summa summarum: Det beror på vilken relation ni har.,