• yena89

Schysst mot bonus?

Om du inte har en väldigt stark och bra relation till bonusbarnet tycker jag inte du ska göra det. Och absolut inte bara för att vara snäll.

Tatuera in dina egna barns namn och skulle det sen visa sig att du får en jätte bra (nästan mamma-barn) relation till bonusen kan du alltid tatuera namnet då.

Skulle min svärfar få för sig att tatuera in våra namn hade jag blivit väldigt upprörd eftersom vi inte har den bästa relationen. Jag har accepterat honom som mammas man men aldrig sett han som min far. Och då har han ändå varit i mitt liv i över halva mitt liv (är 23 år)

summa summarum: Det beror på vilken relation ni har.,

I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • yena89
    annniel skrev 2012-07-03 11:17:45 följande:
    Ja precis det är bonuspappan, och bonusbarnet bor med honom och mamman. Ja det är ju just det att han har tagit på sig papparollen då barnets bio pappa är frånvarande och de inte har regelbunden kontakt.

I mina ögon låter det hemskt..han skall agera pappa dvs säga till barnet, disciplinera honom och ha alla andra pappa-befogenheter. Han är dessutom inte en person som visar känslor särskilt mycket, det blir alltså inga kramar till bonusen, sitter inte knät eller håller handen mm. Och nu när han fått två små syskon får han dessutom skriftligt ( tatueringen) på att han aldrig kommer att vara lika mycket värd som sina små-syskon i sin "nya" (de har varit ihop i 2,5 år) pappas ögon. Lite sorgligt kan jag tycka. 
    Jaha, jag trodde det var du som skulle ha tatueringen. Men det blir fortfarande samma sak. Känner han för bonusen som han gör för sina egna barn så kan han tatuera in alla namn. Men känner han inte det ska han inte göra det bara för att, men han ska ju inte hindras från att tatuera in sina biologiska barns namn heller.
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
Svar på tråden Schysst mot bonus?