• LinneaJosie

Jag är kär i min boendestödjare!?

tjofräs skrev 2012-07-06 08:46:14 följande:
    Fast jag arbetar på behandlingshem och det händer att vissa av mina kollegor ger ut sitt mobilnummer. Alltså sitt privata. Det är ju ett val och en avvägning man får göra; vill och orkar jag med att bli kontaktad privat? För somliga klienter kan man ju orka det där lilla extra kanske. Ot, sorry. Ts, jag känner att du absolut kan säga till din boendestödjare vad du känner för vibbar. Men att risken är stor att denne kommer att bli oerhört obekväm och inte alls tycka samma som du. Men jag tycker det är bra att det kommer upp så att ni kan problematisera lite kring det, du och din bs för det låter väldigt mycket som en del i din problematik det här.

Det låter högst olämpligt att lämna ut sitt privata nummer på det sätt du säger att dina kollegor gör. En del i att vara professionell innebär att lära sig gränserna för sin roll och sitt uppdrag. Man gör sällan sin klient några tjänster genom att överskatta sin roll i deras liv. På ett seriöst drivet behandlingshem skulle personer som har betydande privat kontakt med klienter varnas.
Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?