• Tealhawk

Jag är kär i min boendestödjare!?

Fattar inte att alla tar mobilnumret som en sexinvit >___> Min släkting är boendestödjare och vissa av hans brukare/klienter (vad man nu ska kalla det) har hans mobilnummer så de kan nå honom även om det är utanför arbetstid. Har varit med om när en boende fick problem och han fick slänga i sig middagen och sedan dra fastän det var helg. Han går bara den extra milen i sitt jobb och har inget med personintresse att göra.

These are not the droids you're looking for
  • Tealhawk
    Tealhawk skrev 2012-07-03 16:43:23 följande:
    Fattar inte att alla tar mobilnumret som en sexinvit >___> Min släkting är boendestödjare och vissa av hans brukare/klienter (vad man nu ska kalla det) har hans mobilnummer så de kan nå honom även om det är utanför arbetstid. Har varit med om när en boende fick problem och han fick slänga i sig middagen och sedan dra fastän det var helg. Han går bara den extra milen i sitt jobb och har inget med personintresse att göra.
    Kanske ska förtydliga mobilnumret. Det är ett jobbmobilnummer och inte det som i släkten har, men ändock en mobiltelefon.
  • Tealhawk
    Ebba Caroline skrev 2012-07-03 16:52:40 följande:
    Tealhawk, det är inte riktigt samma sak. TS boendestödjare verkar har gett ut sitt PRIVATA mobilnr.
    Ah, läste lite slarvigt, såg det nu också. Då tar jag tillbaka mitt inlägg >_<
  • Tealhawk
    SupersurasunkSara skrev 2012-07-20 10:57:49 följande:
    Lite OT, jag ber om ursäkt.

Om det skulle vara så att TS inte längre är i behov av boendestöd och avsäger sig det och de senare, om 6 månader/ett år skulle bli ett par, skulle han även då bli av med jobbet?

Undrar av ren nyfikenhet
    Det tror jag inte. Inget händer ju om en fd. elev dejtar en lärare. Men om det är lämpligt eller kan man ju diskutera. Jag tycker det beror på hur situationen har varit innan. Om läraren/stödjaren nyttjat sin status mycket innan för att tex hålla koll på personen i beroendeställning så är det svårt att se hur en relation utanför ska bli jämställd, men om personerna varit på någorlunda jämn nivå och personen med ansvar inte brukat sin maktposition så är det inte speciellt farligt.
Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?