• Litet My

Jag är kär i min boendestödjare!?

Anonym (VV) skrev 2012-06-30 11:57:51 följande:
    Ja, du tolkar det uppenbarligen som att han är intresserad. Behöver det inte alls vara. Möjligen att det inte är korrekt att göra det men att han är väldigt engagerad i sitt arbete och bryr sig om dig. Han är väl helt enkelt en människa som bryr sig mycket om andra.

Av vilken anledning har du fått boendestöd? Kan inte vara enbart pga tidigare sexmissbruk? 

Gissar också att han är en människa som bryr sig mycket om sina brukare. Däremot oproffsigt att ge ut sitt privata nummer. Vi har haft problem på jobbet också pga att personal lämnar ut nummer, lägger till brukare på FB och allt vad det är.
  • Litet My
    joseeffin skrev 2012-06-30 16:04:09 följande:
    Jag arbetar på behandlingshem och hade jag fått ett sådant mail hade jag omedelbart kontaktat min chef och begärt att avsluta arbetet. Vilket jag med all säkerhet hade fått också.

Sant, jag jobbar inom psykiatrin och det är ju inte helt ovanligt att brukare finner intresse hos en just för att man varit den som stannat och lyssnat hos en ensam person.

Men är man proffesionell så pratar man med chefen och avslutar jobbet med just den brukaren. Däremot tycker jag han verkar oproffsig som ger ut sitt nummer.  
  • Litet My
    AnnaGreta 378 skrev 2012-06-30 22:47:21 följande:
    Jag tycker att din boendestödjare verkar väldigt oproffesionell.

Varför lämna ut sitt privata nummer? Varför skicka sms?
    Sms-kontakt/telefonkontakt osv. ska bara ske när du har boendestödstid.

Det är inte snällt att uppmuntra dej när du är i beroendeställning!  

Har du verkligen inte ett team med boendestödjare, utan bara en? Hade den här mannen arbetat i mitt team hade han inte blivit långvarig. 

Instämmer.

Vet dock att det finns en del inom branchen som gör så, grymt oproffsigt. Även om de flesta brukare är harmlösa så vet man aldrig, dessutom bör man skilja jobb och privatliv åt hur mycket än än gillar sina brukare.

Vet de som när brukarna fått någon kris haft dem hängades utanför hemmet sedan gråtandes, eller ännu hellre blir förföljda av dem.

Själv tycker jag galet mycket om mina brukare men aldrig att de får mitt nummer eller att jag gullar med dem på fritiden. Jag har ett liv också, däremot hejjar jag såklart om jag ser dem i affären eller dyl.        
  • Litet My
    Hepp skrev 2012-07-03 16:32:25 följande:
    Du är inte rädd om din boendestödjares framtid direkt.... Det räcker med att NÅGON säger ett ord till kommunen om ni ev. börjar träffas, så kan han råka illa ut. Det är inte bara dina känslor som räknas i det här fallet!!! 

Jag tycker det är jättebra inlägg som boendestödjaren skriver i tråden, hon vet vad hon pratar om. Jag har också boendestödjare (tre stycken olika) och de gör sitt jobb hos mig, skulle det vara så att jag fick känslor för någon hade jag faktiskt puttat det åt sidan.  

Fast där är det faktiskt boendestödjaren som främst skall vara proffesionell, det kan inte vara brukarens ansvar att se till så att boendestödjaren inte hoppar över skacklarna.
Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?