Jag är kär i min boendestödjare!?
Jag arbetar på behandlingshem och hade jag fått ett sådant mail hade jag omedelbart kontaktat min chef och begärt att avsluta arbetet. Vilket jag med all säkerhet hade fått också.
Jag arbetar på behandlingshem och hade jag fått ett sådant mail hade jag omedelbart kontaktat min chef och begärt att avsluta arbetet. Vilket jag med all säkerhet hade fått också.
Arbetet med personen som skickade mailet alltså.
Nej nej nej så fel. Du har stöd av en anledning, han har sitt jobb av en anledning. Inled ingenting, låt det vara. Det finns en hel drös med karlar därute, varför försöka få den som vet alldeles för mycket av din bakgrund.
Min känsla säger mig att killen är:
1. Inte så erfaren i sin yrkesroll
2. Engagerad och vill verkligen göra gott
3. Tycker synd om dig
Aldrig (!!) att man lämnar ut sitt privata nummer, lägger till på fb eller Gud vad som. Det finns dock de som gör det och de är oftast nya i branschen och lär sig med tiden. Dock kan man vara mycket engagerad och hängiven sitt arbete. Detta genom att då på ledig tid bjuda på fika. Jag har många ggr på lediga dagar jobbat extra genom att gå på bio, bowla eller bara gå i skogen. Detta med ingen annan anledning än att jag älskar mitt jobb och faktiskt ser det som ett jobb. Dvs nå fram, hjälpa, lyssna och analysera.
AnnaGreta 378:
Det händer att jag flexar in vid behov, kanske om ngn är i behov av ngt speciellt och jag kan ta det. Men det var mer förr. Jag har ingen familj att anpassa mig till och inte heller någon pojkvän. Så jobbet blir prio ett många gånger :)
AnnaGreta 378:
Ah nej! :) Dock vet ju inte klienterna alltid om att man flexar in när man gör en rolig grej. TS kan ju t ex omöjligt veta vad som är avsikten med fikan t ex. han skriver ju säkerligen upp det som arbetstid ifall han har arbetstid han själv bestämmer över. Vilket många boendestödjare gör. Passar väll på att fylla upp sitt schema då han är hos sin mamma. Eller hur det nu var.