• Nyfiken gul

Jag är kär i min boendestödjare!?

varför måste du över huvud taget agera även om du känner något?

varför inte bara njuta av en förälskelse och känna åtrå utan att för den skull göra något åt det. Som sexmissbrukare kan det vara en ny utmaning kanske och ett skönt sätt att landa i verkligheten att faktiskt inte alla VILL göra något av det.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

I såna situationer så är det väldigt vanligt att känna nån form av intresse för personen i fråga, han är ju ändå där för att hjälpa dig i ditt liv och ni umgås och pratar om personliga saker, självklart vaknar det ett intresse.

Lärare-elev är ju vanligt när man går i skolan, att nån tjej kärar ner sig i sin snygga lärare. En kille med lite makt och position.

likaså läkare, terapeuter, personliga assistenter, skötare under långvarig sjukhusvistelse, poliser, brandmän, snickare - what ever... folk med olika högre positioner och med lite makt , det är attraherande och dom relationer man får med dessa personer är ju väldigt personliga och intima så självklart kan det börja spira känslor

Men därmed inte sagt att det är besvarat eller att det handlar om kärlek, snarare lite form av idoldyrkan och svärmeri.

Jag skulle INTE göra nånting alls, det här kommer förmodligen gå över .        

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 18:17:15 följande:
    Varför skulle jag inte agera?? Har inte haft ett normalt förhållande i hela mitt liv? Varför ska jag bara sitta tyst och hoppas det går över?? Varför kan det inte få vara min tur nu?? 

För att det är din boendestödjare = du sitter i beroendesits till honom   

för att det förmodligen inte handlar om riktig kärlek utan bara nån som faktiskt   bryr sig om dig och vill dig väl = hans jobb som han får betalt för, att du svärmar för honom och får känslor ingår liksom i själva tillfrisknandet.

och förmodligen intressant eftersom han är lite av en förbjuden frukt, han är lockande och frestande för att du egentligen inte "kan" få honom.   

självklart kan det vara din tur, men hitta nån jämnbördig du kan starta upp ett liv med.    varför just honom?

det kan faktiskt vara läge att öva på att hitta ett normalt förhållande som startar på lika villkor med lika utgångspunkt. Jag vet inte din problematik - men tycker du själv att det är en bra grej att hoppa i säng med en boendestödjare? Helt ärligt?     
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 18:30:17 följande:
    Pinsamt för vem?? Det är så jag är.. väldigt impulsiv och säger rakt ut vad jag tycker. Varför skulle jag ändra på det? Och opassande?? Löjligaste jag hört.. Han vet mycket väl hur min personlighet är så det är inte så att han skulle bli chockad direkt. 

pinsamt för honom om du faktiskt har tolkat honom helt fel... han kanske är totalt ointresserad och helt enkelt bara tycker synd om dig?

pinsamt för honom om han faktiskt har flickvän/fru nånstans han inte berättat om

pinsamt för honom för att han måste jobba med dig fast du har såna känslor - ingentign kommer att bli sig likt efteråt.

Du inser att ni båda förlorar på det här?  han kommer förmodligen att byta tjänst och du förlorar honom i ditt liv. 

opassande är det för att han JOBBAR med dig. Du är hans yrke helt enkelt.   Tycker du själv att det är passande?

Försök se saken ur HANS perspektiv kanske?                 
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 18:37:22 följande:
    Han har ju visat intresse flera gånger.. det är inget som jag inbillar mig. Och han dras väl till min personlighet i så fall, om jag nu uppfattas som hämningslös eller inte.

fast hur kan du säkert VETA det om du har problem med den sociala biten och tolka människor?  Du säger ju själv i din trådstart att du är osäker.

förmodligen tolkar du in väldigt mycket i hans agerande eftersom DU har känslor, men det betyder ju inte att HAN har känslor , eller hur?

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 18:47:13 följande:
    exempel på att han visat intresse:

Han skulle åka iväg till sitt föräldrahem i helgen och eftersom min mor också bor i samma stad och jag eventuellt skulle åka dit också så sa han att jag kunde höra av mig så kunde vi ta en fika? 

ja men fortfarande, du är hans uppdrag, hans yrke. Självklart kan det ingå i hans stödjande av dig att "titta till dig" även när du är på annan ort.  Det är inte bara mellan dina fyra väggar hemma uppdraget pågår.

att han bjöd dig på fika betyder alltså inte att han tänker hoppa i säng med dig eller att han har ett privat intresse. 

jag har också haft boendestödjare och vi har också träffats på andra ställen än hemma och jag var till och med hem till en av dom en gång.
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 18:57:07 följande:
    Men med tanke på mitt förflutna, som han vet om, borde han tänka sig för både en och två ggr om vad som är lämpligt eller inte.. om jag skulle kunna tolka det på annat sätt, än vad som menats

enda gången han skulle behöva tänka sig för är om HAN har några känslor.  Då skulle det inte vara passande att fika med dig om han visste att det kunde finnas saker som kunde tolkas på ett sexuellt intresse.

han kansek faktiskt erbjuder en fika för att visa dig att en kille o tjej faktiskt kan vara vänner UTAN en massa sexuella anspelningar - just med tanke på ditt förflutna.  

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 19:04:35 följande:
    Varför är alla så envisa att hävda att han INTE är intresserad av mig, what so ever???
    Vad fan vet ni om saken?? Man känner väl bäst själv om det finns nåt intresse eller inte. Ni har ju inte ens träffat nån av oss 

för att det ingår i hans yrke att vara intresserad av dig som person, det är det han får betalt för. Han ska vara en sån som står dig nära. Men det betyder inte att han därmed är kär i dig.

klart det kan finnas intresse, givetvis, men du inser väl själv vilka oerhörda konsekvenser det kan få? Han kan faktiskt få sparken. Vill du verkligen vara orsaken till det? 

men om du nu är så säker på att han har ett intresse av dig då borde det väl inte vara så svårt att kunna prata om saken.

och en annan fråga du faktiskt måste fundera på - med tanke på vad han vet om dig - hur vet HAN att du menar allvar och inte bara är ännu ett led i din historia?        
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 22:22:42 följande:
    dom 2 senaste dagarna har vi skickat 31 st sms till varandra.....  och ni säger att han inte är intresserad... pyttsan! :-P

men 31 sms om VAD?  det är väl snarare innehållet som vittnar om intresse eller inte.

jag kan skicka 45 sms till min chef inom tio minuter men det betyder inte att jag vill ligga med chefen bara för det.... 

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 22:22:42 följande:
    dom 2 senaste dagarna har vi skickat 31 st sms till varandra.....  och ni säger att han inte är intresserad... pyttsan! :-P

och frågan är också hur många som är skrivna av honom självmant och inte bara är ett svar på dina frågor?
  • Nyfiken gul

Ts, jag skiter i vad du gör eller inte gör, du tycks ju redan ha bestämt dig i ren ilska att den här killen är intresserad.

what ever ...

men jag ber dig  att TÄNKA på konsekvenserna av ditt handlande. Har inte din spontanitet och din historia satt dig i tillräckliga bekymmer så du lärt dig något av det hittills?  

Ber dig att tänka en sekund på vad det innebär rent praktiskt för dig att bekänna dina känslor för den här killen. Du säger att du gillar honom , ja men sen då?  Tror du verkligen att ni kan fortsätta sen? vad tror du händer med hans jobb? vad tror du händer med DIG ur boendestödssynpunkt?

är det verkligen värt att starta en enorm händelsekedja bara för att du är stursk och prompt ska ha den här killen?

Förstår du konsekvenserna?    

• Nyfiken gul

Då ts vill jag inte läsa något inlägg om ett par veckor om att du blivit av med dina hjälpinsatser och att det är sååå synd om dig och snyft snyft....

vill du ödelägga den hjälp du får så varsågod... men gnäll inte sen över att du inte blev varnad...  

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-06-30 23:26:46 följande:
    Men suck, hur ska ni ha det egentligen...? 

att avsäga sig BST eller be om att få byta personal kräver en hel del frågor och svar - vad ska du svara? Du kan ju inte komma med en lögn för det kan faktiskt skada det behov du ändå har om personen i fråga ska hjälpa dig på fel grunder.
  • Nyfiken gul

Varför är det så bråttom?

är det riktiga känslor så har ni all tid i världen att vänta och det är ett umärkt tillfälle att ta reda på om det verkligen ÄR äkta känslor och inte bara kåthet och besatthet.  

• Nyfiken gul

Ärligt talat tror jag inte vi får se mer av Ts i den här tråden, efter alla svar hon fick igår om att låta bli så verkar det som att hon av rent trots tänkte genomföra sin plan.

så jag tror inte vi kommer att få höra om det gick bra eller dåligt för henne.  Det kommer hon av princip inte att skriva.

Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?