• hönsmamman89

Svårt med koordination och inlärning

Hej!
    Har en svärmor som bestämt hävdar att barn som INTE kryper under småbarnsåren får STORA problem med inlärning och koordination när de börjar skolan...
    Hon jobbar som på en skola som kör med en "lek" som de kallar "Afrikaresan" där de i ÅK1 ska krypa, åla, djungla, etc. Detta gör att de kan "se" vilka som inte krypit påstår hon...
    De som inte krypit kan inte åla, krypa eller behöver MYCKET extra stöd med skolarbeten och sådant av assistenter.
    Jag TROR INTE på detta och tycker att hon är för på oss som hela tiden tjatar om att vår lilla tjej MÅSTE krypa annars får man kämpa som fan med henne när hon börjar skolan....  :(

Så nu till frågan; Har era barn som krypit/inte krypit haft nåt problem med koordination och inlärning i skolan????
    Diskutera gärna detta i tråden! Vill höra många svar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-29 18:07
    Vill bara tillägga att vår dotter nu bara är 7 månader, och nog är på gång med krypandet så småningom, vilket svärmodern inte bryr sig om utan påpekar ovanstående framför lillan sen hon var 4 månader(!).... Inte hör hon att lyssna heller :(
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Svårt med koordination och inlärning
  • IsDimma

Fick höra detta från mina kollegor (en fsklärare och en bsk) för ett tag sen då dom haft ett barn som inte kunnat vare sig krypa eller gå. Det står i någon bok - bra källhänvisning jag vet

• IsDimma

I den boken står det btw om en tolvåring som fick lov att lära sig att krypa.

• Little Ms Chatterbox

Hur ska jag rösta tro, har en son med ADHD som lärde sig att krypa i full normal tidperiod fast han var född 10 v. för tidigt. Han hade viss problematik med koordinationen. Inlärning är det inga problem med förutom att han inte har någon koncentrationsförmåga eller arbetsminne alls. När han lär sig något kan han det exemplariskt.