• Webbredaktör

Mitt barn sa en så kul sak!

Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

Nu gör vi en bok.

Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!

• Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • EmSaH

Dottern 4 år pratar med sin pappa

"vet du pappa, vingar finns inte på riktigt"
    "jo, men fåglar då?" sa han
    "fåglar som flyger snabbt tappar sina vingar pappa, så i sverige finns bara tappade vingar"

• husetsfru

Sonen, 4år, låg och hostade mitt i natten. Jag hämtade en flaska vatten åt honom och när han fick den sa han: "Mamma, så snäll du är". Det värmde hjärtat :)

• HäckHäxan

Står vid diskbänken och gör mackor, dotter går förbi och ger mig en smäll på baken och säger mamma visst var det en rejäl smisk?? Jag svarar ja det var det behövde jag den? Ja mamma du såg så butterkakig ut =)

Brukar säga att hon är en butterkaka när hon surar...

Skämt om dvärgar bör vara korta!
  • MrC
    HäckHäxan skrev 2012-12-22 21:47:45 följande:
    Står vid diskbänken och gör mackor, dotter går förbi och ger mig en smäll på baken och säger mamma visst var det en rejäl smisk?? Jag svarar ja det var det behövde jag den? Ja mamma du såg så butterkakig ut =)

Brukar säga att hon är en butterkaka när hon surar...
    Hahaha!!!

Vi åker bil från Stockholm till Piteå...
    Alva (7 år) frågor: -Var är vi?
    -Snart i Shellefte, svarar jag.
    -Va? Hållkäften på dig själv!
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • Längtan 30
    MrC skrev 2012-12-23 22:05:24 följande:
    Hahaha!!!

Underbart..!!
  • Hugosmamma2010
    bonäslina skrev 2012-12-18 09:07:00 följande:
    Går in på toa o ska hämta en sak, då sitter dottern där(4 år), o blir helt galen av ilska "kan man inte ens få gå på toa ifred i detta huset,kan du inte förstå att jag e en stor tjej nu" förlåt sa jag, du ska få va ifred (försökte hålla mig för skratt) o när hon va klar o ropat på mig säger hon "förlåt att ja blev så arg mamma, men du måste försöka lyssna på mig ibland" 
    HAHAHA ja jösses ;D så sött!
  • Hugosmamma2010
    MrC skrev 2012-12-23 22:05:24 följande:
    Hahaha!!!

HAHA!!! 
  • Parasit

Tyra (augusti 2012, fem år) provar sin nya tröja: "Den var inte perfekt, ärmarna var lite för långa och hängiga - ungefär som dina tuttar!" 

Nu i december i samband med att det pratats mycket om Gud och Jesus så sa hon: "Det är bra om man tror på den man skapades av. Jag tror på dig, mamma."  

People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!