Inlägg från: husetsfru |Visa alla inlägg
  • husetsfru

Mitt barn sa en så kul sak!

Hört på utflyckt med vänner,

Flickan (5år) går fram med en blomma till sin pappa och säger "om du får den här av mej, gifter du dej med mamma då?"
    (Han tyckte dock att det räcker att vara sambos)

Inte mina barn så det bör vara anonymt.

• husetsfru
    Kimmice skrev 2012-07-09 14:25:00 följande:
    "Jag älskar dig din lilla Sula," förklarade min son på 3 år för lillasyster på 10 månader i badet. "För du är min bästa min vän!"

Aaaww, söta!
  • husetsfru

Jag och sonen, 4år, satt och pratade. Vi kom in på Bebisar och hur dom får mat.
    Jag berättar att när bebisen kommer ut så får mamman mjölk i tuttarna som bebisen äter.
    Han undrar om han får mjölk i tuttarna och jag svarade att killar inte kan det, bara tjejer.
    Han tänker efter en stund och säger sen  "nä, killar får fanta"

• husetsfru

Kom på en till,

För ett tag sedan var jag och sönerna ute i trädgården. Ena sonen förklarar
    "Jag är Gustavsson, han (pekar på brorsan) är Pettson. Du kan gå in"

Mammor var inte önskvärda i den leken...

• husetsfru

I går tröttnade I på sin brorsa och muttrar "E ska åka til Jocke" (pappans kompis)
    Han gick även till sin pappa och sa samma sak.

• husetsfru

I går visade jag en bild på en nakenkatt för min son.
    "Det är jag som katt" utbrister han (jag fattar fortfarande inte hur han tänkte där)

• husetsfru

"-I morgon ska jag köpa en låtsassnopp till dej.
    ...med hål i så du kan kissa med"

4 åringarna har pratat länge om att killar har snopp och tjejer snippa, men i går var första gången E hittade en "lösning"

• husetsfru

Jag står i duschen och sonen, 4år, brevid.

I: Du har stor rumpa
    Jag: Va?
    I: Stor rumpa, och mage och tuttar

Tack för den Rynkar på näsan

• husetsfru

När jag, I och E gick från min syster i kväll paserade vi dörren till barnvagnsrummet.

E: Där e vagnrummet.
    Jag: Ja, där lämnar man vagnarna.
    I: Vagnarna och bebisarna!

• husetsfru

"Jag är en käring, jag är snygg" Sagt av min 4åriga son. Jag fattar fortfarande inte hur an tänkte där :)

• husetsfru

Sonen tittar i stekpannan. Han: Vad är det? Jag: Vårullar Han: Det har jag Aaaldrig ätit! Jag: Inte? Det som är så gott. Han: Kaaaan jag få äta det? Snäääälla!!!

• husetsfru

Sonen, 4år, låg och hostade mitt i natten. Jag hämtade en flaska vatten åt honom och när han fick den sa han: "Mamma, så snäll du är". Det värmde hjärtat :)

• husetsfru

"Jag har en kycklingvinge i näsan" Jag trodde att han menade snorkråka men han höll fast vid att det var en kycklingvinge.

• husetsfru

jag komenterade att min 5åring doftede när han kom hem från dagis och frågade om han kramat nån med parfym. Han utbrister då väldigt nöjd att han fick MUSTACH på gympan! De får massage ibland, mycket populärt

• husetsfru

Vi var ute med båten i dag och gick i land på en ö för att bada.

Sönerna (6år) simmar runt i sina flytvästar och ena utbrister lyckligt "det här är ett badtempel!"

• husetsfru

Sonen berättade i dag att när jag och hans pappa flyttar hemmifrån så ska han flytta till sin moster.

(Vi ska inte flytta)

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!