Anonym skrev 2012-06-28 23:23:47 följande:
Fast det låter extremt klart man bör få reda på vart barnet befinner sig. jag förstår att ni verkligen, verkligen har samarbets svårigheter men på den här nivån måste ju barnet må dåligt. Självklart vet jag vart mitt ex ska med vår son på så sätt kan jag prata med sonen och förbereda resan ihop med honom, vi köpte badgrejor till honom och fixade en plånbok med euro i sist han skulle resa med exet. Att ha två så separata världar som ni har blir helt galet för ett barn, vet ju inte vilken ålder det rör sig om.
Bör kanske men nej man behöver inte veta var barnet är hela tiden. Men ja jag säger vi åker till x på lördag men det räcker, inte när planet går, vilka som ska med... Och varför skulle pappan (i mitt fall) förbereda barnet för resan och skicka med pengar och badgrejer? Det sköter jag själv.
Nej det fina i kråksången är att vi inte har samarbetssvårigheter, för vi låter bli att samabeta kring allt som inte är nödvändigt att samarbeta kring varpå vi slipper ständiga konflikter och samarbetssvå
righeter.Om vi däremot tjafsa om allt hela tiden ja då skulle barnet säkert må dåligt men nu undviker jag alltså det så långt jag bara kan. Ochycka att det låter galet men det betyder inte att det är det. Iaf tycker jag det är mer galet att ständigt kasta bensin på elden i årslånga tvister. Det tror jag får många barn att må mycket sämre.