Inlägg från: tildabelle |Visa alla inlägg
  • tildabelle

Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...

Har inte läst så många inlägg i tråden men tänkte bara berätta hur vi gör.

Vi betalar båda 50% var av hyra/el/bredband/hemtelefon osv.
    Sen lägger vi 2000:- var i matkassa.

Allt utöver det har man kvar själv och man väljer själv hur man spenderar pengarna.

Jag anser inte att man har rätt till sin partners pengar för att man bor ihop. Det kan kännas orättvist att man tjänar olika men det är bara så det är. Självklart ska man hjälpa varann ekonomiskt om den ena har överskott och andra inte ens har råd med sina räkningar. Men förutsatt att båda tjänar tillräckligt för att betala sitt och ha nån krona över så tycker inte jag att löner mm ska läggas i en o samma skål och därefter delas lika på. 

• tildabelle
    Min underbara hjärtan skrev 2012-07-31 20:04:41 följande:
    Jag då som är hemma med barnen han har endast tagit ut några få dagar hur tänker ni där? Skulle man inte dela? Menar jag styr upp hemmet tar hand om barnen osv
    Jag har säkert en helt annan syn än dom flesta här. Men jag tycker att det är ett val man gjort om man vill vara hemma med barnen / jobba kortare dagar osv och då syns det ju på lönen.

Men jag har varit ensamstående med mina barn tills jag träffade min sambo, så för mig är det helt naturligt att jag sköter barnen och jobbar kortare dagar så barnen slipper få så långa dagar på dagis mm just för att det är MINA barn.

Ni andra som lever med era barns riktiga föräldrar resonerar säkert annorlunda. 
Svar på tråden Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...