Inlägg från: LilijaCom |Visa alla inlägg
  • LilijaCom

Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...

När jag var sambo så hade vi delad ekonomi. Mina pengar var mina & hans pengar var hans. Vi delade på alla gemensamma kostnader - hyra/räkningar & mat. Ville jag shoppa gjorde jag det för mina pengar & han för sina. När vi köpte möbler till lägenheten så delade vi helt på de kostnaderna också. För oss båda kändes det självklart, MEN nu har ni ju visserligen barn ihop & jag vet inte hur andra med barn brukar göra..

Verkar som att ni får försöka finna en lösning som passar er BÅDA. Mötas halvvägs?
    Istället för att plussa ihop lönerna (vilket han inte verkar vilja..) så kanske han kan gå med på att stå för era fasta utgifter istället (eller vad som nu kostar er mest)? Typ att han betalar räkningarna & du maten?

Det är ju lite svårt när den ena tjänar så mycket mer.. Jag hade känt mig skitdum om min sambo inte hade några pengar medan jag tjänade bra. Då hade jag helt klart erbjudit mig att betala mer! Men ja.. Ni får försöka hitta någon lösning som båda är nöjda med. Hoppas ni lyckas till slut!

Svar på tråden Sambo tjänar dubbelt så mycket och vill därför ha dubbelt så mycket som mig att leva för...