Förlossningsrädsla
Alla här inne vill gärna skrämmas. Jag födde min dotter väldigt snabbt och bm höll en blöt och varm handduk mot underlivet för att jag inte skulle spricka då ungen kom fortare än kroppen hann med. Sprack ingenting och nu väntar jag syskon och kommer be om handduk även nu då det var gudomligt skönt när det sved som värst. Jag är en av de 75% som inte har fått några men, tvärtom har allt blivit lite bättre!! En annan födde en +5,5kg bebis på samma ställe och hon sprack inte heller. Tror det är tack vare bra bm. Jag var livrädd inför min första förlossning men när det väl var dags så hade jag så ont att jag glömde att oroa mig och istället fick plocka fram urkrafter jag inte visste att jag hade. Fick ingen tänkt bedövning då det gick så fort men lustgas räckte gott och väl. Det är mer häftigt än otäckt att föda barn i de flesta fallen. Du kommer klara det precis lika bra som jag och de flesta andra!! och skulle något gå snett har vi i sverige en av världens bästa barn- och mödravårdsinstanser. Det är inget du ska oroa dig för i onödan! Ta och njut av att snart ha ditt barn hos dig och sålla bort allt bullshit och skrämseltaktiska inlägg. Passa på att sova mkt istället för det vet man aldrig när man har tid för sen ;)