• mfe

Förlossningsrädsla

Mitt enda tips är att du ska ta det som det kommer, då går allt så mycket lättare men träna gärna på andningen, det hade inte jag gjort så jag fick hjälp från början och när jag väl kom in i det så gjorde det inte lika ont. 
    Och du behöver inte bestämma nu vilka smärtlindringar och sånt du vill ha för det märker du när du är där.
    Jag sa ett starkt nej till t.ex EDAn innan förlossningen men när jag väl var där så tackade jag och tog emot.

Man vet aldrig hur en förlossning blir, jag tänkte från början att jag verkligen inte ville föda för jag var rädd för smärtan och allt därtill. Och visst gjorde det ont, det kan jag inte neka men när du får den lill* på bröstet så kommer du glömma bort hur det kändes för all kärlek du känner gör att smärtan försvinner.

Jag hade en lång förlossning där min dotter fastnade bakom nån kant och hade krystvärkar väldigt många timmar men jag hade så bra barnmorskor som verkligen peppade mig och fanns där hela tiden så i slutändan så fick jag sy 2 stygn.
    Och du vet väl att du får byta barnmorska där om du inte känner dig säker.

Lycka till, det kommer gå bra :) 

Svar på tråden Förlossningsrädsla