Inlägg från: fabbemam |Visa alla inlägg
  • fabbemam

Taiwan

Hej TomMon
    Härligt att höra att det går bra för er, egentligen har jag ju inget att göra med Taiwan men av någon anledning har jag följt denna tråd ändå... Tråkigt att det hakat upp sig med personnumrena för er också. Vår adoption var ju klar i Kina men för oss var det F- kassan som vägrade betala utan ett personnummer!

Av den anledningen ringde jag Skattemyndigheten för att höra när vi skulle få personnumret. Jag blev kopplad hit o dit men tillslut fick jag prata med den som handla vårt ärende. Hon hade inte hunnit öppna det ännu fast det gått ett bra tag, kommer inte ihåg exakt hur länge men några veckor i alla fall. Hon öppnade ärendet med mig i luren och såg att ett papper fattades, jag fick skanna in det (och skicka en papperskopia efteråt) och sedan tog det lite drygt en timme innan ett mail med personnumret plingade till i datorn och dagen efter låg själva pappret i brevlådan. Med andra ord rekommenderar jag dig o alla andra som väntar att ringa Skattemyndigheten för att snabba på det, hur länge vi fått vänta annars kan man ju undra.... LYCKA TILL !

Svar på tråden Taiwan