Inlägg från: TomMon |Visa alla inlägg
  • TomMon

Taiwan

Vi adopterar via BFA och åker till Taiwan den 19 juli för att hämta vårt syskonpar, 4 och 3 år gamla!

Vi stod i kö i registret i Sverige från feb 2009. I april 2011 skickades våra papper till Taiwan (papperssamlandet började kring jul 2010). I augusti 2011 fick vi BB. RB kom i mitten av juni i år.

Fråga gärna om du vill veta något, så ska jag se om jag kan svara!

• TomMon

Det KAN vara sådan lång väntan, och naturligtvis fick vi prova på hur det kändes! ;) Vi hanterade det inte så bra kring den tiden när genomsnittet brukar få RB, då var det jobbigt att inte höra ett ljud från BFA. Men när vi väl fick vårt sena Court Hearing datum så kunde vi mer acceptera att det skulle ta tid.

Vi är borta totalt 9 dagar, 7 nätter blir det på hotellet i Taipei, varav de fem sista med barnen.

Tack för lyckönskningarna, och lycka till i framtiden!

• TomMon

Det går bara bra! Anknytningen har gått otroligt bra och de är så härliga! Vi är trötta hela tiden, men det var väl inte så oväntat, det var väl snarare svårt att föreställa sig! :)

Vi har nu varit hemma i snart 5 v och vi har ännu inte fått barnens personnr. Vi fyllde i alla sådana papper andra dagen vi var hemma.. När vi fått personnummer kan vi ansöka om svensk adoption till tingsrätten, de var verkligen inte hjälpsamma när jag pratade med dem tyvärr. Visste inte vilka papper de ville se, så de bad mig skicka "alla", helt sjukt..

Så det är pappersexercisen som går motigt, allt annat går toppen! Och ska något krångla så ser jag hellre att det är allt pappersarbete! :)

• TomMon

Tack för tipset! Ringde dem faktiskt i torsdags för att kolla läget och idag kom deras siffror med posten! :)

Så idag skickade vi alla papper till Tingsrätten, hoppas de är effektiva!

Svar på tråden Taiwan