Inlägg från: Blåiris |Visa alla inlägg
  • Blåiris

Taiwan

Vi är mitt uppe i vår medgivandeutredning och vi känner oss mer och mer säkra på att Taiwan är vårt land! Ni som ska/har adopterat från Taiwan, hur länge fick ni vänta på BB samt RB? Vi är med i Bfa och har en kötid på ca 3 år. Min förhoppning är att vi ska få skicka våra papper rätt så omgående- om vi nu får vårt medgivande som vi hoppas i sep/ okt.

• Svar på tråden Taiwan
  • Blåiris

Så snabbt ni fick BB- grattis! Följer din blog , Så det är längre väntan från Bfa än från BV. 8 månader känns som en evighet...

• Blåiris

Hobbe49: jag läste det men sen är det mellan 24-36 mån till BB då vi inte kan adoptera via CSS...

• Blåiris

Vad var det som inte fungerade bra HOBBE49? Hoppas allt har gått bra med ert barn iaf!

• Blåiris

TomMon: så spännande det måste vara för er nu att snart äntligen få träffa era barn! Hur länge blir ni borta? Brukar det vara så lång väntan från BB till RB som 10 mån och hur var/ hanterade ni den väntan? Lycka till på resan!

• Blåiris

Fru K: grattis till sönerna! Det verkade rullat på ganska bra för er då! Har du några råd/ tips?

• Blåiris

Tack för alla bra tips! Vi har börjat tänka på foton osv. Lite svårt att veta vilja typer av bilder dom vill ha. Har varit i kontakt m Berit o hon verkar väldigt hjälpsam! Bfa har läst vårt "utkast" på medgivande och kommit med någon synpunkt om info som kan vara fördelaktigt i Taiwan. Vi har inte ansökt om syskonmedgivande- vår kommun är tydligen inte så pos till det...I vilket fall hoppas jag på att vi har vårt medgivande i slutet på sep och kan kliva in i nästa fas! Läste att det var någon ny lag på G i Taiwan som tydligen innebar att färre mindre barn kommer bli aktuella för internationell adoption- vet ni något om detta? Tommon: hur har det gått för er?

• Blåiris

Härligt TomMon att allt verkar funka med barnen! Hoppas det löser sig med Tingsrätten snart också!

Svar på tråden Taiwan