• 05091112

Hur gamla var era barn när ni lämnade dem själva i bilen vid tex snabbis på ICA?

Ja som frågan lyder,  hur gamla var era barn när ni kände att ni kunde lämna dem själva i bilen när ni sprang in och köpte något på ICA eller ngn kiosk etc?

• Svar på tråden Hur gamla var era barn när ni lämnade dem själva i bilen vid tex snabbis på ICA?
  • Tant Blå

Tycker det går helt ok att göra ett snabbt ärende om de är spädisar och sover. Lämnar ogärna större barn som kan få för sej att lämna bilen...

• resemamman

Jag lämnar mina i bilen utanför vår lilla ica ibland. Inga långa shoppingturer, men jag ser dem inte. De är 5 och 8. Lämnar dem även ensamma hemma ibland när jag ska iväg på kortare ärenden (max 30 min). De vill själva vara hemma och klarar det hur bra som helst. vi har väldigt mycket grannar som de känner väl så om det är något kan de gå över eller självklart ringa mig.

• Busbellan

Lämnat korta stunder i bilen när de varit små bebisar. Tex när jag lämnat storasyskon på dagis,tagit ut pengar eller sprungit in på macken. Men bara om de sovit. Sen har det varit en period jag inte lämnat dem, när de inte somnade längre. Men från ca 4 år lämnar jag igen

Mamma till Nora, August och Ella
  • Ellenbmt

Sålänge man har dem under uppsikt tycker jag ålder är oviktigt. Att lämna min dotter utan uppsikt skulle jag ha väldigt svårt för då jag känner henne mer än väl och vet att hon kan få för sig att plöttsligt bli livrädd för en fluga eller något annat... Man känner väl sitt eget barn...

• Mirella85

skulle aldrig lämna mitt barn i bilen själv förrens som är runt 10år typ
    är så rädd att någon kör på bilen eller att den kanske rullar iväg eller att det börjar brinna. 
     eller att någon ska ta ens barn.
    förstår inte hur ni vågar men de upp till var och en    

än så länge är svergie rätt tryggt men vem vet en dag händer det liksom 

fått en underbar son <3
  • pigglet
    Mirella85 skrev 2012-06-27 09:27:49 följande:
    är så rädd att någon kör på bilen eller att den kanske rullar iväg eller att det börjar brinna. 

Den största risken är med största sannolikhet att det händer något på väg till affären. JAG är betydligt räddare att krocka medan jag kör, än när bilen står still på en parkering.
  • Boel1
    Mirella85 skrev 2012-06-27 09:27:49 följande:

Någon kan köra på mig när jag är på väg in i affären, det kan hända olyckor inne på affären också...så man kan aldrig vara helt säker. Risken är ändå minimal.
     Man kan aldrig gardera sig för olyckor. Det kan komma en galen människa och skada en inne på affären också, då hade barnet varit säkrare i bilen. Och risken för att bilen börjar brinna är ungefär lika med att det kommer en galen människa in på affären, alltså väldligt liten!
Svar på tråden Hur gamla var era barn när ni lämnade dem själva i bilen vid tex snabbis på ICA?