• 05091112

Hur gamla var era barn när ni lämnade dem själva i bilen vid tex snabbis på ICA?

Ja som frågan lyder,  hur gamla var era barn när ni kände att ni kunde lämna dem själva i bilen när ni sprang in och köpte något på ICA eller ngn kiosk etc?

• Svar på tråden Hur gamla var era barn när ni lämnade dem själva i bilen vid tex snabbis på ICA?
  • Ellenbmt

3 år, lämnar endast om hon själv vill och bara korta stopp, tex betala bensinen på macken. Aldrig handlat eller gjort längre stopp.

• LeoNo4AleXo6

8-åringen brukar vänta i bilen när lillebror lämnas på dagis. Kan nog aldrig komma på när de lämnats själva i bilen annars..

De får snällt följa med eller så sitter den andra föräldern kvar, de är 6 och 8.

• La Lola

Över 8-9 år iaf.
    Åker vi bil så är oftast både jag o maken med så en är alltid kvar om vi inte går in allihop, vilket är det vanligaste.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Boel1

På vinterna har jag lämnat sovande bebis i bilen. Nu när de är större och kan öppna själv så vågar jag inte, jag har lite väl impulsiva barn som inte riktigt kan hålla i huvudet att de ska sitta kvar. Med mutor går det, t.ex att jag lovar köpa dem var sin tidning. Men det kan jag bara göra vid enstaka tillfällen, om jag är riktigt desperat i behov av att handla själv. Blir ju lite dyrt annars..

• Vinterankan

Lämnade min dotter för första gången i förra veckan, hon är 3,5. Vi hade varit på utflykt och hon var jättetrött och ville hellre sitta och vänta. Ringde upp mormor på telefonen som hon pratade med under tiden. 

• gryning2

Jag lämnar inte 4,5 åringen i bilen om jag inte ser honom hela tiden. Så ska jag ställa mig utanför en kiosk och köa och bilen står i närheten = OK om han vill sitta kvar. Ska jag in på en affär får han följa med. Man vet ju inte om han får för sig att gå ur bilen för att leta efter mig eller liknande.

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • Ciliaja
    Boel1 skrev 2012-06-25 08:58:34 följande:
     På vinterna har jag lämnat sovande bebis i bilen. Nu när de är större och kan öppna själv så vågar jag inte, jag har lite väl impulsiva barn som inte riktigt kan hålla i huvudet att de ska sitta kvar. Med mutor går det, t.ex att jag lovar köpa dem var sin tidning. Men det kan jag bara göra vid enstaka tillfällen, om jag är riktigt desperat i behov av att handla själv. Blir ju lite dyrt annars..
    tänk om bebisen vaknat å vart jätteledsen då? :(
    The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Boel1
    Ciliaja skrev 2012-06-25 16:13:51 följande:
    tänk om bebisen vaknat å vart jätteledsen då? :(
     Jag har självklart inte lämnat sovande bebis i bilen och storhandlat, det handlar om typ en liter mjölk i så fall. Och på den tiden har de inte hunnit vakna och varit jätteledsna.
Svar på tråden Hur gamla var era barn när ni lämnade dem själva i bilen vid tex snabbis på ICA?