Inlägg från: cyklar |Visa alla inlägg
  • cyklar

Till er ( oss ) Rökare!

OM jag röker vid busshållplats ställer jag mig alltid bakom, flera meter bakom om det går. (funkar ju typ bara på landet där jag bor men ändå.

Röker sällan mitt i stan, det ska vara på natten/kvällen när man är ute då.

Dock röker jag på min balkong, men det är för att jag bor högst upp på hörnet och för att mina grannar också röker på sin. Annars skulle jag aldrig våga göra det. 

Fattar inte att man inte tänkte på sånt här när man var yngre, får dåligt samvete när jag tänker på att jag rökte precis överallt då. (utom inne såklart).

• cyklar

Men känns det inte som att man inte snackar om sånt här. Folk vågar inte säga till. Jag kan ju säga att när jag var 18 hade inte jag en jäkla tänke på att folk irriterade sig på om jag rökte vid busshållplatsen tex. O ingen sa något till mig nån gång.

Vågar man inte? Är det inte socialt accepterat?

• cyklar

Tur att man blivit lite smartare med åren då Glad

Måste berätta. Någon vecka sen var jag ensam vid min busshållplats. Bor som sagt lite på landet så jag tog en cigg o väntade på bussen. Inga människor eller hus speciellt nära.

Då kommer två tjejer, en med barnvagn så jag börjar snabbt gå bortåt och släcker min cigg. Går till baka med det släckta fimpen och slänger den i soptunnan vid hållplatsen. Ler lite ursäktande mot tjejen med barnvagnen. Fick ett höjt ögonbryn och en blick som sa att jag betedde med konstigt. Fick dåligt samvete en kort stund.  

Då tänder ena tjejen en cigg o pratar på med sin kompis med barnvagnen. Böjer sig också ner o tittar på barnet samtidigt som hon står o röker. 

Jag brukar inte bry mig om vad andra sysslar med speciellt mycket men då gjorde jag det.

Hur tänkte hon? De såg också vad jag gjorde men måste tyckt att jag var helt knäpp som typ sprang bort och släckte min cigarett så fort jag såg dem. 

Alla är vi olika Flört 

Svar på tråden Till er ( oss ) Rökare!