• Hoppas 2013

uppbrutet - clearblue digital

Jag satt och läste lite trådar här på Familjeliv och såg att någon hade brutit upp sitt digitala clearblue. Haha, hur man nu kan komma på tanken att bryta upp ett digitalt. Men i alla fall så kunde jag inte låta bli att bryta upp mitt bara för skojs skull för att se hur det såg ut!

Men nu till min fråga, om man tittar på bilden nedanför, så säger ju den att om man INTE är gravid, så ska det bara finnas ett kontrollstreck och om man ÄR gravid, så ska det finnas två eller tre streck. Någon som vet om det stämmer?

• Svar på tråden uppbrutet - clearblue digital
  • HallåKatten
    Papperstrassel skrev 2013-12-03 09:51:39 följande:
    För att se hur det ser ut?:)

hade det förövrigt upp och ner:p det var visst streck under
    Haha, jag gjorde samma miss idag ;) Hur såg det ut?
  • Papperstrassel

Det var ett klart kontrollstreck och de andra två var ljusa ljusa men fanns där. Gissar ändå att ett negativt är ett negativt? ditt då?

• HallåKatten
    Papperstrassel skrev 2013-12-03 20:18:45 följande:
    Det var ett klart kontrollstreck och de andra två var ljusa ljusa men fanns där. Gissar ändå att ett negativt är ett negativt? ditt då?
    Mitt hade också ett klart kontrollstreck och 2 ljusa streck till. När jag ser på de som varit gravida har det ensamma strecket (på high sensitive) varit starkare än det ljusa strecket på low sensitive-stickan. Men så var inte mitt iaf.
  • Papperstrassel

Ja jag har också tolkat det så att det ensamma ska vara starkare än det andra för positivt och mitt var svagare så.:/

• carithal

Fick Neg på CB digitala. 16 dagar efter ÄL å mår pyton. Kan det vara på gång eftersom jag ser dom svaga strecken eller funkar detta?

• Dakine
    carithal skrev 2013-12-06 12:54:45 följande:
    Fick Neg på CB digitala. 16 dagar efter ÄL å mår pyton. Kan det vara på gång eftersom jag ser dom svaga strecken eller funkar detta?

Det ensamma strecket ska vara lika stark som kontrollstrecken för att vara positivt. 
  • V79

Dakine hur ligger du till i förhållande till bim? Jag fick positivt på billiga testers stickor och kunde ana plus på cb även om jag hade svårt för att se om färgen var rätt på vanliga cb, det var med morgon urin. Testade efter att jag hållt mig i ca 4-5 timmar och druckit lite på kvällen samma dag med sticka från billiga tester och digitala cb och fick positivt på Stickan och inte gravid på digitala, det var bim -3. Trodde att det var fel på stickorna trots dom visat något från och med bim-6 då jag hade stora förhoppningar förra månaden då testlagrets kassetter visade tydligt positivt dock utan stegring, men denna gång så syntes stegring rätt tydligt på billiga testers stickor så besvikelsen var större denna gång. Jag testade däremot bara för att se om stickorna skulle fortsätta visa något och även cb vanliga då jag hade sett ett plus dagen före. Kollade först på cb och såg att kontrollstrecket började synas och suckade då det inte fanns något plus i test rutan, kollade senare på cb ca 10-15 sek senare och då börjar det synas ett svagt men väldigt tydligt plus och även Stickan visade plus lite tydligare än dagen före. Jag blev då helt säker på att jag var gravid och inte skengravid som jag trodde dagen innan då digitala visade inte gravid, borde kanske ha lärt mig lita på min kropp efter 4 barn. Digitala visade gravid 1-2 senare på aftonen efter jag hållt mig under hela dagen, det var bim -2. Lycka till och hoppas ditt slår över till plus.

• becka1989

Har två svaga blå streck och ett mörk blå kontroll streck. Är testat med digital veckoindektator

• t123

Kikar in här med mitt bidrag - tog testet igår kväll (äl+11 och därmed två dagar innan BIM). Fick INTE GRAVID. Men det ensamma strecket är lite starkare än kontrollstrecket på remsan med två streck, då trodde jag att det brukade vara gravid! 😏

• t123

Eller okej, nu är det jag igen. Tog ett nytt digitalt idag och då hade det slagit över till Gravid 1-2! Det var nog på gränsen igår helt enkelt 😍

Svar på tråden uppbrutet - clearblue digital