• Roxxy

Gravid igen efter op + spruta?!

Hej!
    Hur har det gått för dig? Va det en graviditet eller magsjuka? Har själv fått sprutor för ett par veckor sedan och vill inte vänta så länge med att försöka bli gravid igen.... hört att man bör vänta i allt från 3 månader-1 år! Blir nyfiken på hur det gick för dig. Hoppas verkligen du slapp ännu ett X.

• Roxxy

Hur lång tid tog det för dig innan din vanliga mens kom igång igen? jag testade mitt hcg i tisdags och då va det nere på 7 och de sa att jag inte behövde komma dit nå mer. Börjar äntligen må lite bättre!!! (hade ont förra veckan och fortfarande blod i buken när de kollade) Men nu jäklar! Proppar i mig folsyra eftersom allt sånt lär va borta iom sprutorna. Tänkte försöka be om att få kolla min folsyrenivå om nån månad. Kanske du oxå skulle göra? Man ser väl inte om metotrexatet är ur kroppen....? Tror helt ärligt talat inte att den lilla dosen cellgift är så farlig i sig utan det är väl pga att den slår ut all folsyra i kroppen som man inte ska bli gravid ett tag efteråt. Ingen folsyra = barn som föds med downs eller nåt annat.... Därför borde det räcka att man kollar folsyrenivån!=)

Svar på tråden Gravid igen efter op + spruta?!