Gravid igen efter op + spruta?!
Jag hade ett utomkveds i april. Jag opererades och behövde ej ta bort äggstocken. Blodproven visade senare att graviditetsvävnad var kvar så för en månad sedan fick jag en spruta och skulle undvika graviditet närmsta tre månaderna. Vi har varit försiktiga men några gånger har vi inte skyddat oss vid samlag (vi har försökt bli gravid i 1,5 år, så varför skulle jag bli gravid nu tänkte vi) .
Jag har tagit regelbundna blodprov som visar att mitt hcg sjunker som det ska och för ca två veckor sedan låg det på 70. Jag har i en vecka haft ont i magen och igårkväll började jag må väldigt illa och spydde ett par gånger. Jag trodde jag blivit magsjuk men i övrigt mår jag bra, jag har mått bra hela dagen men nu ikväll började jag må illa igen. Jag känner mig även irriterad och trött vilka va de enda symptomen jag hade vid utomkveds. Så nu har jag börjat fundera över om jag kanske har blivit gravid igen? Min mens är drygt en vecka sen. Visst kan det vara så att om en graviditet sitter fel så får man inte alltid de typiska symptomen för en graviditet? Jag vet inte om jag kan ta ett gravtest då hormonerna från utomkveds eventuellt finns kvar? Imorgon ska jag ta ett nytt blodprov, men jag antar att jag inte kommer få veta värdena från prover förrens nästa vecka någon gång... Vad tror ni? Gravid eller magsjuka? Bör jag vara orolig OM jag är gravid igen med tanke på sprutan?