Kvinna: Varför tar du alla nätter med ert/era barn?
Studentpappa- Kliver du upp kl 6-7 varje dag åker och jobbar en hel dag och sen är hemma kl 17-18:00 på kvällen?
Studentpappa- Kliver du upp kl 6-7 varje dag åker och jobbar en hel dag och sen är hemma kl 17-18:00 på kvällen?
Student pappa- Varför tar du nätterna om du ska upp så tidigt och jobba? Har inte din fru/sambo möjlighet att sova något på dagen? Eller ör du en sån som klarar dig på 6 h sömn och är pigg och glad? Sån är varken jag eller min man tyvärr. Min man gick upp ibland ofta på helgen och så fick jag sova men jag lät honom sova störst delen. Varför? Jo för att den som jobbar behöver vara mer utvilad anser jag. Har också haft turen att min barn har kunnat sova 3-4 h i sträck dagtid tills de var ca ett år. Jag hade alltså möjlighet att sova dagtid om jag behövde vilket man inte har när man jobbar. Vi delade däremot "lika" på att ta hand om barnen när min man kom hem från jobbet och tills vi la oss.
Jojile- Hemmafru och föräldraledig är väl två helt skilda saker? Bara för att man är föräldraledig och tar nätter betyder det inte att man är hemmafru. Hemmafru för mig är någon som är hemma och städar och lagar mat.