• Memsan83

Ivf till hösten 2012

Jaha, måste fortsätta med sprutorna i fem dagar till med en högre dos. Känns som om man inte kommer vidare liksom! Men man hade väl hoppats på att allt skulle gå som på räls och att allt skulle fungera på första försöket. Så trist!
    Hur går det för er andra?

• Memsan83

Hej allesammans! Om en timme tar jag ägglossningssprutan! På fredag är det dags för äggplock! Så nervös, oroar mig oxå för att det ska göra ont! Jag och min man ska ju ta nya uppdaterade bröllopsbilder i helgen, så hoppas att jag slipper att ha ont då! Kram på er!

• Memsan83

Har haft äggplocket nu, gjorde lite ondare än vad jag trodde det skulle göra, men fick lite mer morfin så då gick det bättre:)

De fick iallafall ut åtta ägg, så imorgon ska de ringa för att berätta om några har överlevt! Sen är det dags igen på söndag, dags för att sätta in ett befruktat ägg och hålla tummarna för att det ska överleva i mig oxå!

Så skönt för er andra att oxå få komma igång, det kommer att gå jättebra för oss och om ett år så sitter vi allihopa med våra små bebisar:)

Eller hur!!

Kram på er!

• Memsan83

Hej tjejer! Vad kul att det går framåt och att det börjar hända saker för er!
    Sorry för att jag inte har hört av mig tidigare :)

Vi lyckades få tre till frysen och ett till oss! Vi tog kort på skärmen där lilla Pyret var, så fin!

Nu är det dag 9. Och det är så svårt att veta om det lyckats eller ej, symptom just nu är lite ömmande bröst, mannen tycker att de blivit större, men annars inget. Vad jag förstår så om det inte blir ngt så borde det bli mens fr.o.m. Idag. Så vi får väl se....
    Har ju gjort tre tester, det ena redan på dag 4, som visade inget, sen 6 och dag sju båda dagarna tyckte jag att man kunde se ett streck men man måste vinkla Stickan på det första, på det andra kan man se ett svagt svagt streck, men jag vet inte om det är färgen som liksom hamnat fel(om ni förstår).
    Har beställt graviditetstest som man kan testa tidigt, hoppas att jag får dem imorgon så kan jag pröva onsdagsmorgon.
    Var hemma hela förra veckan och hade stenkoll på minsta lilla tecken, skönt att börja jobba, samtidigt som jag känner att jag har svårt att koppla från helt, har alltid magen i huvudet, och kollegorna märker ju det.

Men men vi får se vad som händer..... Håller tummarna för er andra! Kram

• Memsan83

Hej tjejor! Nu är det dags att testa, jag har ju tjuvtestat tidigare och det blev plus!!!
    Sen i torsdags natt fick jag ont i äggstockarna o tänkte att nu är det på väg ut, så åkte till gyn fick prata med en inte så trevlig doktor, om jag var lite orolig först så kom jag ut därifrån med dubbeloro!
    Hon sa iallafall att jag var överstimulerad, men verkade inte veta så mycket om ivf, ska egentligen till henne igen på torsdag, eftersom hon inte kunde hitta fostret, så ville hon se om det var x igen.
    Men ingen känsla fast jag grät, vill inte gå till henne igen, vill ha min doktor, men han är fullbokad till oktober!
    Så nu vet jag inte om jag ska vara glad över plus eller inte, för tänk om det satt sig i äggledaren igen?

Ska iallafall ringa till kliniken imorgon o säga att jag inte vill gå till henne mer, hoppas att de kan lösa det!

Så så ser det ut för mig just nu, hur är det med er?

• Memsan83

Åh vad spännande Johanna! Snart är ni igång! Det kommer att gå bra, det vet jag!

Nu ringde jag iallafall till kliniken o behövde inte ens förklara, sa bara att jag inte kände mig trygg med henne o då lyckades hon klämma in mig mellan några patienter, det blir ett kort besök men jag lovar att jag kommer att känna mig mycket säkrare o tryggare oavsett svar som jag får av honom!
    Blodprovet i torsdags hade iallafall visat svagt positivt, inte så konstigt kanske eftersom jag tror att jag var bim - 6
    Fick ett mycket starkare plus i går morse, så det går ju åt rätt håll! Nu gäller det bara att det lilla pyret ligger rätt oxå!

Kram på er alla

• Memsan83

Hej tjejer! Var på vul idag hos Min gyn. Åh så skönt att få komma till någon som direkt förstod o visade medkänsla!

Sa att det är fortfarande för tidigt att se men han såg en prick, som skulle kunna vara en blodfläck men den satt inte så som blod brukar(?) och var samma storlek som pyret skulle ha i fjärde veckan. Men det kändes positivt och han trodde att det var pyret, bekräftat av mina plus på stickorna! Dessutom satt pyret där den skulle, inget utomkvedsskap!

Han frågade om jag hade känt något, bara ont i brösten, har inte vågat känna något eftersom jag inte varit säker. Nu ska du vara glad över att du är gravid, sa han och så fick jag en bild på pricken! Blev så glad:)

Var fortfarande överstimulerad, men det sa han berodde på att jag var gravid.

Känns så mycket bättre nu gäller det bara att det ligger kvar i magen!!

Kram på er alla, hoppas på
    Många fina plus för er oxå!!

• Memsan83

Hej allihopa! I måndags var jag påVUL igen hos min gyn, och vi såg hjärtat slå! Så underbart! Men vi ropar inte hej förrenns vi kommit över v. 14 minst!!
    Var i måndags i v. 7+2 och beräknad BF 25 maj 2013! Så nu är det bara att hoppas att pyret ligger kvar!
    Även om jag inte skriver särskilt ofta så läser jag allt ni skriver o tänker ofta på er! Önskar er allihopa ett stooort lycka till!!!
    Kram

• Memsan83

Tack alla underbara människor som skriver och lyssnar på vad man skriver på den här tråden!î?
    Nu hoppas jag att allt går bra för er! Hur ligger ni till? Vet ni på ungefär när det blir äggplock? Massor av kramar till Er!!!

• Memsan83

Åh va spännande... Då sätter ni snart igång:)
    Förstår att det känns som en evighet men jag lovar, när du är inne i det kommer det att gå fort:)
    Kram

• Memsan83

Åh va spännande Johanna! Hur kändes det? För mig kändes det inte ngt, om man inte kom åt en nerv med nålen, då gjorde det ont! Men helt klart värt det när man tänker på vad man får i slutändan! När har du prel. Äggplock?
    Kram

• Memsan83

Hoppas att allt går bra! Ska tänka på dig på onsdag, du får höra av dig så vi vet hur det går! :)

Kram

Svar på tråden Ivf till hösten 2012