Inlägg från: JuliaLy |Visa alla inlägg
  • JuliaLy

Graviditetspenning för städerskor??

Hejhej!

Jag sitter nu och har fyllt i blanketten för graviditetspenningen och ska nu beskriva hur en arbetsdag ser ut.
    Då jag jobbar med trappstädning för ett fastighetsföretag så är det ju en massa farande fram och tillbaka och en massa spring upp och ner i trappor, med tunga lyft också. Så jag tycker att jag borde ha ganska enkelt att få denna ersättning.

Men, mina frågor gäller egentligen ifall det finns några andra städerskor här som fått ersättningen och ifall det var svårt?
    Och hur pass "ingående" i arbetsbeskrivningen behöver man vara?    

• Svar på tråden Graviditetspenning för städerskor??
  • JuliaLy

Jag har för mig att det stod på FKs hemsida att handläggningstiden var på 1 månad ungefär..

• JuliaLy

Jag sitter nu och väntar på att min arbetsgivare skall bli klar med sin del av papperna så att jag kan skicka in allt på en gång.
    Chefen blir förhoppningsvis klar denna veckan annars får jag påminna igen!!

• JuliaLy

Så där, då har jag postat alla papperen tillsammans så det är bara att hoppas att inget behöver kompletteras. Jag ska ju få (om det går igenom) ert brev tillbaka som ska skickas tillbaka till dem igen och människorna på det stället arbetar ju inte överdrivet fort. Jag har ansökt fr.o.m. 18 augusti så det är lite tight med tiden :-S

• JuliaLy
    Hysterika skrev 2012-07-07 12:58:52 följande:
    Fick inte men ska överklaga annars blir de fp
    Jobbar du som städerska?
    Om inte, vad jobbar du som?
  • JuliaLy

Då har jag fått svar ifrån försäkringskassan.

Jag fick igenom hel graviditetspenning fr.om. 19/8 t.o.m. 7/10. Skrattande

Inte bara fick jag ett bra resultat utan snabbt gick det också. Jag skickade in mina papper så att de hade dem den 5 Juli och i torsdags eller fredags hade jag fått svar ( då jag och sambon nyligen flyttat och inte fått igenom adressändringen/eftersänd post så kommer posten till vår gamla adress och vi kollar bara ett par ggr i veckan) Så det tog ca 2 veckor att få svar för min del.

Men jag hade själv skrivit en redogörelse för en arbetsdag som var på nästan 3 A4 sidor och min chef hade skrivit en som var på ca 1,5 A4 sida.. Jag tror man måste vara väldigt utförlig när man beskriver dagen och varför man inte klarar av jobbet som höggravid!

Lycka till till er andra!

Svar på tråden Graviditetspenning för städerskor??